Mitä aloitteleva futaaja tarvitsee?

VAKUUTUS

Jokaisella pelaajalla on oltava vakuutus. Se kattaa seuran harjoituksissa ja peleissä sattuneet tapaturmat. Vakuutus maksetaan seuran puolesta heti, kun pelaaja on maksanut Nappulaliigan jäsenmaksun.

VARUSTEET

KENGÄT
Jalkapalloilun voi aloittaa joko sopivilla lenkkareilla tai jalkapallokengillä.

SÄÄRISUOJAT
Jokaisen vakuutetun pelaajan on käytettävä säärisuojia oman turvallisuutensa vuoksi. Tästä säännöstä pelaajan on pidettävä kiinni tinkimättä ja säärisuojien puuttuminen johtaa siihen ettei pelaaja mahdollisesti pääse ottelussa kentälle. Vakuutus ei korvaa jalkavammoja, jotka ovat aiheutuneet ilman säärisuojia pelaavalle. Suojat suojaavat myös arkoja nilkan luita ja nivelsiteitä. Hanki säärisuojat myös oikean kokoisina - liian isot vaikeuttavat pelaajan liikumista ja pallonhallintaa.

PALLO
Pelipallon koko on 3. lilliputeilla ja mineillä. Nappulat ja peliporukka harjoittelevat ja pelaavat 4. koon pallolla. Nappulaliigassa valmentajilla on aina palloja mukana harjoituksissa mutta henkilökohtaisten taitojen kehittämiseen (esim. kotipihalla) tarvitaan oma pallo. Omaan palloon on hyvä merkitä nimensä vaikka tussilla, joka pysyy hyvin kiinni pallon pinnassa, löytämisen helpottamiseksi.

PELIPAITA
Nappulaliigassa jokaiselle minille, nappulalle ja peliporukkalaiselle tulee oma Adidaksen pelipaita. Pelipaidat sovitetaan ja ostetaan Pyörä-Nurmelta. Lilliputit voivat myös hankkia oman pelipaitansa Pyörä-Nurmelta. Omalla nimikkopelipaidalla on hienoa harjoitella ja pelata. :)

Nappulaliigan pelipaitoja sovitettavissa ja ostettavissa 4.5. alkaen.