Sisuuntunut Pallo-Iirot Paimioon

26.5.2017

PaiHa - Pallo-Iirot

Pallo-Iirot matkustaa lauantaina Paimioon, jossa joukkue kohtaa sarjan toiseksi viimeisenä olevan Paimion Hakan. Pallo-Iirot lähtee hakemaan hävityn ÅIFK-ottelun jälkeen sisuuntuneena pisteitä ja jatkamaan hyviä otteitaan vieraskentillä.

PaiHa:n kausi on toistaiseksi sujunut melko mollivoittoisesti. Joukkue hävisi kauden kolme ensimmäistä otteluaan, mutta toisaalta otteluohjelma on ollut melko vaikea. Vastassa PaiHa ovat olleet sarjan kärkijoukkueet FC Åland, ToVe, TPK ja MaPS. FC Boda onnistui myös paimiolaiset voittamaan, mutta toukokuun alussa PaiHa haki Turun Weikoilta täyden pistepotin.

Pallo-Iirojen kausi on alkanut myös ailahdellen. Edellisen kierroksen hyvää PIF-ottelua seurasi viime pelissä vaisu ensimmäinen puoliaika ÅIFK:ta vastaan kotikentällä eikä toisen puoliajan tasonnosto johtanut kotijoukkueen kannalta toivottuun tulokseen, joten turkulaisille ansaittu voitto Alsecco stadionilta.

Pallo-Iirot on kuluvalla kaudella tehnyt kuudessa ottelussa 9 maalia ja päästänyt 7. Tasaisessa sarjassa joukkue on nyt sijalla 8. Etenkin maalien tekeminen on ollut PIF-ottelua lukuunottamatta raumalaisille haastavaa. Osittain tähän vaikuttaa myös hyökkääjien loukkaantumiset. Juuso Snicker on vielä tovin poissa riveistä harjoitusleirillä saadun vamman jälkeen ja Stanley Ukwuoma aloitti kauden käytännössä suoraan kuntoutuksesta. Pitkäaikainen maalitykki Juho Patola on myös kärsinyt erilaisista vammoista, mutta on pikkuhiljaa kuntoutumassa.

PaiHa taas on toimittanut pallon maaliin 3 kertaa ja omiin joukkue on ottanut vastaan jo 13 maalia. PaiHa:n kolme maalia ovat jakautuneet Aleksi Heikkilän, Lauri Kinnusen ja Juuso Jaakkolan kesken. Joukkueesta löytyy Pallo-Iiroille tuttu pelaaja: Elja Heiskanen. Kaudella 2015 GrIFK:ssa pelannut Heiskanen aiheutti pitkillä rajaheitoillaan useita erikoistilanteita, jotka myös johtivat maaleihin joukkueiden kohdatessa kesäkuussa 2015.

"Ilman kovaa taistelutahtoa tässä sarjassa ei voiteta ketään"

Pallo-Iirojen kokeeneeseen kaartiin kuuluva 30-vuotias Juho Torkkeli on pelannut edustusjoukkueessa Ykkösessä, Kakkosessa ja Kolmosessa. Pitkän kokemuksen myötä myös Torkkeli arvioi Länsi-Suomen piirin Kolmosen olevan hyvätasoinen.

- Sen verran olen Kakkosen pelejä pelannut, että mielestäni näissä peleissä ei juuri eroa ole. Jos yhtään lähtee takki auki otteluun tai taistelutahdossa on puutteita, niin hyvin vaikea tässä sarjassa pelejä on voittaa. Kaikilla on selkeä pelisuunnitelma ja tapa toteuttaa sitä, Torkkeli arvioi.

Tulevasta vastustajasta laitapuolustaja Torkkelilla ei ole kuvaa.

- Oikeastaan minua ei hirveästi kiinnosta miten vastustaja pelaa ja ketä sieltä on tulossa vastaan. Jokainen matsi lähdetään kuitenkin voittamaan ja toisaalta oma tekeminen pitää olla hyvällä tasolla.

Kattavammin Juho Torkkelin mietteitä kauden kulusta toistaiseksi, Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkueen muutoksista vuosien varrella ja hieman jopa ravintoasioista löydät Pallo-Iirot TV:n ennakkohaastattelusta.

Pallo-Iirot matkaa Paimioon vajaalla joukkueella

Pallo-Iirojen terveystilanne ei ole tällä hetkellä paras mahdollinen. Kuntoutumassa olevan Juuso Snickerin lisäksi lievien vammojen vuoksi poissa ovat Jouni Tukiainen ja Miika Pertola. Jälkimmäisen paluu tosin jo erittäin lähellä. Lisäksi Stanley Ukwuoma on flunssan vuoksi sivussa ja Mikko Valtanen pelikiellossa saatuaan neljä varoitusta kauden otteluissa. Eetu Snicker on vielä sivussa myöskin.

Positiivista taas on, että Juho Patola on päässyt täysillä harjoittelemaan ja on lauantaina mukana.

Ottelusta tulossa liveseurantaa täältä. Tervetuloa mukaan klo 15 alkaen!