Löytyykö KaaPo:lle pysäyttäjää?

4.5.2017

Sarjan ehdoton ennakkosuosikki Kaarinan Pojat on aloittanut kautensa vahvasti. Tehottomuuteen avausottelussaan kaatunut KaaPo on saanut maalihanansa auki. Joukkueen käsittelyssä ovat murskaavasti kaatuneet Pallo-Iirot voittanut TPK ja viime kierroksella MaPS.

Ennen kauden alkua Länsi-Suomen piirin Kolmosen joukkueista eniten vahvistui juuri KaaPo. Joukkueeseen liittyi muun muassa Pallo-Iiroista Niklas Kuusio, SalPa:sta mittavaa Veikkausliiga-kokemusta omaava Jukka-Pekka Tuomanen sekä FC Interissä Veikkausliigaa pelannut Juho Salminen. Tällä hetkellä tilanne kaarinalaisjoukkueessa on sellainen, että jos kaikki ovat terveinä, niin KaaPo joutuu jättämään kokoonpanostaan useita laadukkaita pelaajia ulos.

KaaPo:ssa on tehty jo pitkään myös hyvää juniorityötä ja joukkueesta löytyykin vielä seuran oma kasvatti, kahdessa ottelussa yhteensä 5 maalia tehnyt, Joona Järvistö. Ottaakseen ottelusta pisteitä Pallo-Iiroilla on täysityö pitää KaaPo:n vaarallinen hyökkäyspään kolmikko Niklas Kuusio - Joona Järvistö - Juho Salminen kurissa.

KaaPo aloitti kautensa yllätystappiolla Turun Weikoille, mutta on sen jälkeen saanut pelinsä kulkemaan. Kaarinalaisen ilotulituksen ovat kokeneet vuoron perään TPK ja MaPS. Molemmat ottelut KaaPo voitti murskaavasti 6-0 lukemin.

Pallo-Iirojen alkukausi on taas ollut vaikeampi ja etenkin maalipaikkojen hyödyntämisessä raumalaisilla on paljon parantamisen varaa. Avausottelussa TPK kävi hakemassa voiton Alsecco stadionilta ja Maskusta Pallo-Iirot sai saaliikseen yhden pisteen kotijoukkueen tasoittaessa pelin ottelun viime minuuteilla. Avausvoiton Iirot kävi hakemassa JyTy:stä kun ottelu päättyi lopulta 2-3 (1-0).

KaaPo:n paras maalintekijä on Joona Järvistö, joka on osunut kahdessa ottelussa jo 5 kertaa. Lisäksi Niklas Kuusio ja Rami Ojanperä ovat tehneet 2 maalia mieheen. Pallo-Iiroilta kertaalleen ovat osuneet Eetu Kaipio, Topias Silvennoinen, Mikko Valtanen ja Juho Patola.

Huomattavaa on myös, että KaaPo:n riveistä löytyy Pallo-Iiroissa vajaat 150 ottelua pelannut Antti Horjanheimo. Toppari Eetu Setänen halusi lähettää ystävälleen terveiset.

- Horjanheimon keskitykset ovat Kolmosen vaarallisimpia. Pallopoikia pitää ohjeistaa olemaan todella tarkkoina maalin takana.

"Vähän kaikessa jäi parannettavaa"

Pallo-Iirojen päävalmentaja Kimmo Hörkkö ja valmentaja Sami Vahanto olivat JyTy-ottelun jälkeen mietteliäinä. Iirot nappasi arvokkaan avausvoiton ja loi taas paikkoja, mutta etenkin ensimmäinen puoliaika oli raumalaisilta vaisu kun palloa ei saatu toimitettua maaliin asti.

- Oliko sitten turhautumista vai hermostumista tästä johtuen, mutta kyllä meille jäi paljonkin parannettavaa ottelusta.

KaaPo:n pelaamiseen on tutustuttu ja vastaan tuleekin erittäin laadukas joukkue Kolmoseen. Nähdäänkö Pallo-Iiroilta jotain muutoksia omassa pelaamisessa?

- Panu Erama tulee maaliin. Katostaan keksitäänkö jotain muuta, päävalmentaja Hörkkö vastaa virne naamallaan.

Pallo-Iiroilta ottelusta varmasti sivussa on armeijakiireiden vuoksi Severi Kankkunen ja Iiro Koski flunssan vuoksi.

Pallo-Iirot TV:n ennakkostudiossa ottelua ennakoi päävalmentaja Kimmo Hörkkö ja pelaaja Mikko Valtanen. Videon voit katsoa täältä. Pahoittelut häiritsevästä tuulesta, ensi kerralla paremmin.

- - - -

Ottelu alkaa klo 18.30 Alsecco stadionilla. Ottelu on myös opiskelijapeli, joka järjestetään yhteistyössä Opekas ry:n kanssa, lisää tietoa täältä. Stadionin ovet aukeavat jo klo 17.30 ja luvassa on erikoishintaisia tarjouksia.

Liput 5/3€, opiskelijahaalareilla ilmaiseksi sisään, tervetuloa!

Liveseuranta ottelusta täältä.