Sanna Peräntie osaksi Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkueen viestintätiimiä

18.4.2017

Sanna Peräntie

20-vuotias Raumalta kotoisin oleva Peräntie opiskelee Turun ammattikorkeakoulussa journalismia. Pallo-Iirojen mediatiimissä Sanna Peräntie tulee pääasiassa keskittymään YouTube-kanavan sisällöntuottamiseen.

Sanna Peräntie opiskelee Turussa journalismia. Opiskeluissa käydään läpi asioita, joiden hallinnasta on urheiluseuran viestinnässä hyötyä. Peräntie huomasi Pallo-Iirojen hakevan vahvistusta mediatiimiinsä ja ilmoitti nopeasti kiinnostuksestaan tulla mukaan osaksi raumalaisseuran viestintätiimiä.

- Törmäsin Twitterissä ilmoitukseen, että mediatiimiin kaivattaisiin lisävoimaa. Urheilua seuraavana media-alan opiskelijana sitä oli ehdottomasti otettava yhteyttä ja tartuttava tilaisuuteen, Peräntie kertoo.

Opiskeluiden kautta Sanna on saanut hyvää harjoitusta kaikesta siitä mitä urheiluseuran viestinnässä tarvitaan, mutta motivaatio oppia lisää on tullut myös harrastusten kautta.

- Valo- ja videokuvaamista on tullut jonkin verran harrastettua, joten ne osa-alueet ovat varmaankin vahvimmat. Sosiaalista mediaa tulee myös käytettyä aktiivisesti. Koulun kautta olen saanut tasaisen pohjan vähän kaikkeen viestintään ja mediaan liittyen.

Alustavan suunnitelman mukaan Peräntie ottaa haltuunsa seuran YouTube-kanavan hallinnoimisen. Videot ovat tärkeä osa urheiluseuran viestintää ja tähän Pallo-Iirot tarvitsikin lisää osaamista.

- Aion kuvata koti- ja vierasottelut, tehdä ennakko- ja jälkihaastattelut sekä tietysti editoida videot, Peräntie linjaa.

Urheiluseuran viestintä on monipuolista, joten varmasti tuore viestintätiimin jäsen voidaan nähdä myös muissakin tehtävissä.

- Superhyvät fiilikset! Mahtavaa päästä raumalaisen urheilujoukkueen viestintään mukaan tekemään asioita, joista pitää. Haluan antaa täyden panokseni Pallo-Iirojen viestintään ja samalla oppia itse uutta, Sanna päättää.

Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkueen viestintätiimin muodostavat Sanna Peräntien lisäksi kuvaaja Aral Kakl ja Juho Suoramaa. Sanna liittyy mukaan välittömästi ja on viestintätiimin mukana jo seuraavassa Masku-ottelussa. Täysipainoisesti Peräntie on mukana kesäkuusta alkaen, mutta otteluiden kuvaukset ja jälkihaastattelut toteutetaan jo nyt lukuunottamatta 26.4. JyTy-ottelua.

Pallo-Iirot toivottaa Sannan lämpimästi tervetulleeksi!