Pallo-Iirot matkustaa ÅIFK:n vieraaksi harjoituskauden kenraaliin

14.1.2017

Raumalaisryhmä kohtaa tulevalla kaudella samassa lohkossa pelaavan Åbo IFK:n sunnuntaina klo 18 Kupittaa 5 kentällä. Ottelu on samalla kenraaliharjoitus ensi viikon perjantaita ajatellen kun samalla kentällä Iirot kohtaa Suomen Cupin lohkovaiheen ottelussa FC TPS:n.

Pallo-Iirot ja ÅIFK kohtasivat lokakuussa Suomen Cupin 4.kierroksen ottelussa. Silloin Pallo-Iirot voitti 1-2 (0-0) lukemin. Ottelu ratkesi vasta jatkoajalla kun alivoimaisena pelanneen Pallo-Iirojen kapteeni Juho Patola viimeisteli voittomaalin ottelun 98 minuutilla.

Harjoitusottelusta sunnuntaina Iirot lähtee hakemaan ehjää peliä, mutta myös tuntumaa isolla kentällä pelaamisesta. Harjoitushallissa Raumalla pelatut ottelut on käyty normaalia pienemmällä pelikentällä.

- Haemme sunnuntaina ehjää kokonaisuutta sekä tuntumaa isompaan kenttään. Sen lisäksi haemme paria kokeilua, vaikka avauskokoonpano pääsääntöisesti on sama millä lähtisimme Suomen Cupin otteluun FC TPS:aa vastaan, päävalmentaja Kimmo Hörkkö pohtii.

- Mahdollisimman kovalla ryhmittymällä lähdemme liikkeelle sunnuntaina, mutta muutama yllätyskin voidaan nähdä. Haluamme myös siis tehdä kokeiluja.

Topias Laine mukana uutena miehenä

Pallo-Iirojen mukana sunnuntaina on uusi kasvo kun vuonna 1997 syntynyt Topias Laine pelaa ensimmäisen harjoitusottelun keltapaidoissa. Laine on viikon verrran harjoitellut miesten edustusjoukkueen mukana.

- Topias Laine on 19-vuotias nuori keskikentän keskustan pelaaja. Pelaa puolustusvoittoisesti keskikentällä, mutta on myös pallovarma, Hörkkö kuvailee.

Laine on TPV:n kasvatti ja pelasi tamperelaisseurassa A-juniorien SM-sarjaa. Viime kausi oli miehelle rikkonainen sillä Topias missasi polvivamman vuoksi puoli vuotta kaudesta ja sen jälkeen siirtyi armeijaan. Raumalle miehen toi OKL:aan opiskelemaan päässyt tyttöystävä.

- Laine on pelannut jo kolme vuotta sitten Kolmosta, joten kokemusta hänellä on miesten peleistä. Sovittu, että hän harjoittelee meidän kanssa ja pelaa huomenna. Katsotaan sitten jatkoa.

Päävalmentaja itse täynnä intoa

Päävalmentaja Kimmo Hörkkö odottaa innokkaana jo tulevan kauden alkua. Talvikausi on ollut huomattavasti mielekkäämpi kun Pallo-Iirot saa vastaansa Suomen Cupissa erittäin kovia vastustajia.

- Innostuneena odotan kyllä kauden alkua. Harvoin pääsemme kohtaamaan näin kovia vastustajia. Otteluohjelma on myös sikäli hyvä, että saamme hieman pelituntumaa alle ennen kuin vastaan tulee kivenkovat Veikkausliiga-joukkueet.

- Kuulostaa kuluneelta, mutta pyrimme pelaamaan ylempiä pelaavia vastaan omaa peliämme. Emme suosiolla ala mitään bussia parkeeraamaan, vaikka vastustajat ajottain rajustikin olisivat pallokontrollissa, Hörkkö linjaa.

Pallo-Iirojen kokoonpano sunnuntaina

Panu Erama (mv)

Juho Torkkeli

Severi Kankkunen

Mikael Nurmi

Valtteri Veijanen

Aake Rapala

Eetu Setänen

Miika Pertola

Eetu Kaipio

Mikko Valtanen

Topias Laine

Konsta Siivonen

Topias Silvennoinen

Roope Virtanen

Eetu Snicker

Aleksi Toivonen

Jouni Tukiainen

Juho Patola

Juuso Snicker

Ottelusta tulossa liveseurantaa täältä mikäli sää sallii.