"Silloin maailma oli auki ja tavoitteet ihan huipulla"

21.10.2016

Eetu Kaipio

Pallo-Iiroihin kesken kuluvan kauden siirtynyt Eetu Kaipio odottaa tulevan sunnuntain kohtaamista. Raumalaisille pelin panos on iso sillä voitto takaisi Suomen Cupin lohkovaiheen ja paljon kovia pelejä ylempänä pelaavia joukkueita vastaan vuoden 2017 alkuun. Eetu Kaipiolle vastustaja Klubi-04 on myös erittäin tuttu joukkue.

Eetu Kaipio pelasi Pallo-Iirojen Suomen Cupin 5.kierroksen vastustajassa Klubi-04:ssa kaudet 2008 ja 2009. Vuosilta Eetu Kaipiolla on erittäin hyviä muistoja.

- Muistot Klubi-04 ajoista herättää hauskoja fiiliksiä. Jotenkin silloin maailma oli auki ja tavoitteet ihan huipulla. Oikeastaan ainoa tavoite mulla oli nousta HJK:n edustusjoukkueeseen ja sitä kautta maailmalle. Moni sen tekikin. Jos mietin ketä silloin joukkueessa pelasi niin muun muassa Juhani Ojala, Sakari Mattila, Alexander Ring, Jukka Raitala, Paulus Arajuuri, Erfan Zeneli nousivat maajoukkueeseen ja ulkomaille pelaamaan. Samanlaisen ellei pidemmän listan saisi myös nykyään Veikkausliigassa pelaavista pelaajista, Kaipio mainitsee.

Pallo-Iirojen kauden viimeisen pelin vastustaja tuleekin olemaan kova, vaikka kokoonpanosta ei vielä mitään tietoa olekaan. Klubi-04:n ringissä on kuluneella kaudella pyörinyt useita eri nimiä. Joukkue sijoittui kuitenkin kovassa Kakkosen lohko B:ssa viidenneksi. Raumalaiskatsojien kannattaakin painaa nimiä muistiin.

- Joka vuosi Klubi-04:sta on aina noussut muutama pelaaja HJK:n edustusjoukkueeseen ja voisin veikata, että tästäkin joukkueesta tulemme näkemään tulevaisuudessa pelaajia jopa Suomen maajoukkueessa asti.

- Se on kuitenkin hyvä muistaa, että joukkue koostuu nuorista pelaajista joilla pää ei välttämättä kestä jos he huomaavat etteivät pääsekään ottelussa niskan päälle, Kaipio muistuttaa.

Jatko Pallo-Iiroissa kiinnostaa

Veikkausliigassakin pelannut Eetu Kaipio siirtyi sinikeltaisiin väreihin kauden loppupuoliskolla. Miehen peliotteet kävivät kuitenkin tutuksi Iiiroille jo aikaisemmin kaudella kun Kaipio kohtasi NJS:n riveissä juuri Pallo-Iirot Region's Cupin välierissä. Siirryttyään opiskelemaan Raumalle sai Pallo-Iirot Kaipiosta heti selkeän vahvistuksen keskikentälle.

- Iselläni oli hankala alku sitkeän flunssan takia, mutta pikkuhiljaa alan päästä joukkueen pelitapaan ja joukkueeseen sisään. Tässä vaiheessa uraa tärkeimpänä tulee kuitenkin joukkueen menestys ja se on sanomattakin selvää, että kausi oli pettymys, koska epäonnistuimme nousutavoitteessa.

Kokeneena pelaajana ja itsekin Veikkausliigassa ja Ykkösessä pelanneena Kaipio näkee, että Pallo-Iirot hyötyisi pääsystä Suomen Cupin lohkovaiheeseen.

- Varsinkin nuorille pelaajille pelit olisivat kultaakin arvokkaampia. Olen koko ajan ajatellut, että emme ole Kolmosen tasoinen joukkue vaan kuulumme korkeammalle. Tottakai muut joukkueet ovat lähtökohtaisesti kovempia ja joutuisimme lähtemään otteluihin eri tavalla kuin omassa sarjassamme, mutta uskon, että pelitempo ja kurinalaisuus opettaisivat joukkuetta ajattelemaan jalkapalloa uudesta näkökulmasta, Kaipio pohtii.

Hyvin Raumalla viihtynyt Kaipio on kiinnostunut jatkamaan Pallo-Iiroissa.

- Olemme käyneet alustavia keskusteluja ja olen kiinnostunut Pallo-Iirojen tulevaisuuden suunnitelmista. On siis hyvinkin mahdollista, että jatkan seurassa jatkossakin. Myös valmentaminen kiinnostaa, joten katsotaan jos löytäisimme järkevän suunnitelman jossa koulunkäyntini ei häiriintyisi, Kaipio päättää.

Suomen Cupin 5.kierroksen ottelu Pallo-Iirot - Klubi-04 sunnuntaina klo 18 Alsecco stadionilla. Liput 5/3€, kausikortilla sisään normaalisti.

Tervetuloa!