Kauden viimeisessä ottelussa isoja panoksia

22.10.2016

Pallo-Iirojen vieraaksi Alsecco stadionille saapuu Kakkosessa pelaava Klubi-04. HJK:n farmijoukkue eteni Suomen Cupin 5.kierrokselle voittamalla NoPS:n, JIPPO:n ja FC Finnkurdin.

Pallo-Iirot taas raivasi tiensä lohkovaihetta edeltävään otteluun voittamalla VG-62/2:n, JanPa:n ja ÅIFK:n kaikki vieraissa. Ottelun voittaja etenee siis Suomen Cupin lohkovaiheeseen, joka alkaa alkuvuodesta 2017. Vastaan olisi tulossa joukkueita muun muassa Ykkösestä ja Veikkausliigasta.

- Onhan se tietenkin iso asia seuralle ja joukkueelle. Mahdollisuus olisi saada vastaansa pari liigajoukkuetta ja muun muassa Ykkösen porukoita, niin olisihan se harvinaista herkkua Iirolaisille. Vaikka mennyt kausi on ollut pitkä eikä taaskaan mikään henkisesti helpoin, niin uskon täysin, että tällaiset lohkovaiheen ottelut toisivat valtavasti virtaa harjoitteluun jo talven aikana, päävalmentaja Kimmo Hörkkö summaa.

Helppoa tietä lohkovaiheeseen ei kuitenkaan ole luvassa sillä Klubi-04:ssa on kansallisesti huippulahjakkuuksia ja Kakkosessa pelaava joukkue oli kovassa B-lohkossa 5.

- Kokoonpano jolla he tulevat sunnuntaina Raumalle on vielä täysi mysteeri, niin kuin on varmasti vielä pelipäivän aamunakin, mutta kyllä sieltä nuori, taitava, aktiivinen ja hyvin liikkuva porukka tulee vastaan. Varmasti joku tulevaisuuden tähtikin on mukana. Onhan kyseisen joukkueen kautta maailmalle noussut useita suomalaisia huippuja, kuten Perparim Hetemaj ja Joel Pohjanpalo vain pari mainitakseni.

Pallo-Iirot saa kauden viimeisessä ottelussaan vastaansa ison haasteen, mutta hyvin harjoitelleet raumalaiset pääsevät ottelun kohtuullisen hyvistä asetelmista.

- Joukkue on harjoittelut muuten ihan normaalisti ja normaalilla rytmillä, mutta viime viikolla oli kevennetty viikko kun ei ollut lainkaan ottelua. Harmillisesti tässä muutaman viikon ylimenokaudella on joillakin pelaajilla tullut jonkun verran poissaoloja työ- ja koulukiireiden sekä sairastelujen takia, eli ei nyt täysin ihanteellisella valmistautumisella päästä otteluun, mutta ihan hyvästä tilanteesta kuitenkin, Hörkkö summaa.

Iirot lähtee otteluun miltei täydellä kokoonpanolla

Pallo-Iiroilla on ottelua ajatellen miltei optimaalinen tilanne sillä poissa ovat vain Aake Rapala pelikiellon vuoksi sekä Jaakko Valtanen. Muuten Iirot pääsee pelaamaan parhaalla mahdollisella kokoonpanollaan.

Ottelusta on luvassa miltei reaaliaikaista liveseurantaa täältä.

Liput 5/3 €, kausikortilla sisään normaalisti.

Tervetuloa!