Vielä kerran Tampere

23.9.2016

Pallo-Iirot kohtaa sarjan viimeisessä vieraspelissään TK-T:n. Kotijoukkueella on pelissä runsaasti panoksia. Toiseksi viimeiseltä sijalta löytyvä Kisa-Toverit taistelee vielä sarjapaikastaan.

Pallo-Iirot selätti elo-syyskuun otteluruuhkansa, mutta pisteiden valossa ei puhtain paperein. Sarjaa on jäljellä enää kaksi ottelua ja TamU:lle riittää pistekin nousun varmistamiseen. Hyvin todennäköisestä on siis, että Pallo-Iirot hyvästelee Tampereen pelikentät ainakin hetkeksi ja pelaa ensi kaudella Länsi-Suomen piirissä Kolmosta pääosin turkulaisten joukkueiden kanssa.

TK-T - ottelussa ja sarjakauden päättävässä Loiske-ottelussa on kuitenkin vielä panosta sillä sarjan toinenkin sija saattaa olla vielä arvokas. Tällä hetkellä Pallo-Iirot pitää kakkossijaa maalieron turvin Ilves-Kissoihin.

Vielä kerran Martti Kekäleen bussin nokka ottaa kuitenkin suunnaksi Tampereen. Pallo-Iirot ja TK-T kohtasivat aikaisemmin kesällä Alsecco stadionilla, jolloin Pallo-Iirot oli parempi 3-1 (2-0) lukemin kapteeni Juho Patolan iskiessä kaksi maalia ja nuoren Juuso Snickerin osuessa kerran.

Lauantain vastustaja TK-T on viiden ottelun tappioputkessa, mutta sitä ennen tasasi pisteet Tampere Unitedin kanssa. TK-T:n paras maalintekijä on ollut Topias Perkiö seitsemällä osumallaan.

Pallo-Iiroilla on menossa harvinainen yhden pelin viikko ja joukkue onkin käyttänyt ajan tehokkaaseen harjoitteluun.

- Pitkästä aikaa taas meillä on ollut ehjä treeniviikko. Ollaan palaveerattu ja harjoiteltu muutama kerta. Pelaajilla on ollut hyvää tekemistä treenikentällä ja olen varma, että lauantaina nähdään taas aktiivinen, taisteleva ja hyvä Pallo-Iirot, päävalmentaja Kimmo Hörkkö kommentoi.

Ensi kauden kuviot alkavat tarkentua

Syksy on aikaa, jolloin myös tulevan kauden joukkuetta ja organisaatiota aletaan rakentamaan. Pallo-Iirot on tiedottanut muun muassa talenttivalmentaja Aleksi Lallin jatkosta, mutta myös yhteistyön jatkumisesta Maalivahtiklubin kanssa. Pallo-Iiroilla on tällä hetkellä yksi pelaajasopimus toppari Eetu Setäsen kanssa tulevasta kaudesta.

- Meillä on ensi viikolla kilpailujaoston palaveri, jossa vedetään suuntaviivat tulevalle kaudelle. Tämän jälkeen alkaa joukkueen rakentaminen todenteolla, Kimmo Hörkkö linjaa.

Vastustaja TK-T:n riveissä on myös Pallo-Iiroille tuttu henkilö. Joukkueen maalivahtivalmentaja Antti Salonen toimi samassa pestissä vielä keväällä Iiroissa kunnes siirtyi takaisin kasvattajaseuraansa.

- Hienoa nähdä Antti pitkästä aikaa. Toivottavasti ehditään muutama sana vaihtaa pelin jälkeen ja tietenkin tarjotun pullakaffen äärellä, Hörkkö veistelee.

Sairastupa miltei tyhjä

Pelaajatilanne lauantain peliä ajatellen näyttää hyvälle. Pitkäaikaispotilasta Aleksi Toivonen on vielä sivussa, mutta Eetu Setänen on kuntoutunut. Roope Virtanen keskittyy A-nuorten sunnuntain peliin ja Mustafa Musov pelaa Pallo-Iirojen kakkosjoukkueen mukana.

Pallo-Iirojen mediatiimi on paikalla, otteluseurantaa luvassa täältä