Eetu Kaipio Pallo-Iiroihin!

1.9.2016

Eetu Kaipio

27-vuotias keskikenttäpelaaja liittyy loppukaudeksi Pallo-Iirojen riveihin. Kaipiolla on kokemusta muun muassa Veikkausliigasta MyPa:n riveistä kolmen kauden ajalta vuosina 2011-2013 ja Ykkösessä Kaipio on pelannut FC Hakan riveissä kausina 2014 ja 2015.

Kuluneella kaudella Eetu Kaipio on pelannut Uudenmaan Kolmosta kasvattajaseurassaan Nurmijärven Palloseurassa, joka oli myös Region's Cupin välierissä Pallo-Iirojen vastustajana. NJS:ssa Kaipiolla on myös ollut valmennusrooli seuran junioreissa.

Pelaajaurallaan kokemusta Kaipiolle on karttunut niin Veikkausliigasta kuin Ykkösestäkin. Raumalle Eetun toi opiskelupaikka Opettajankoulutuslaitoksessa. Samalla alkoivat myös neuvottelut Pallo-Iirojen kanssa pelaamisesta miesten edustusjoukkueessa.

- Pääsin opiskelemaan Rauman OKL:aan luokanopettajapuolelle ja sitä kautta muutin jokatapauksessa Raumalle. Pitkään keskustelin tilanteesta myös NJS:n kanssa, koska siellä haluttiin, että olisin jatkanut loppukauden, Kaipio kertoo.

- Kuitenkin ongelmaksi tuli, että olisin päässyt kerran viikossa peliin, mutta en lainkaan harjoituksiin. Se ei tuntunut hyvältä ajatukselta. Jos pelaan, niin haluan sitoutua joukkueeseen täysillä ja se ei olisi ollut mahdollista.

- Oli muutama muukin vaihtoehto, mutta tämä oli ehdottomasti loogisin ja tuntui parhaalta. Koulu vie myös aikaa ja Pallo-Iirot ovat lähellä.

- Pallo-Iirot on myös hyväntuntuinen seura. Mitä olen nyt seuran työntekijöiden kanssa keskustellut, niin heillä on aika selkeät suunnitelmat mihin suuntaan tätä ollaan viemässä, Kaipio lisää.

Myös tulevaisuudesta on tarkoitus keskustella Pallo-Iirojen kanssa

Kokenut keskikenttäpelaaja liittyy Pallo-Iirojen riveihin keskiviikkona 7.9. alkaen ja sovittu on siis kuluvasta kaudesta. Kuitenkin keskustelut tulevista kausista ja mahdollisesta muusta roolista seurassa on tarkoitus aloittaa mahdollisimman pian.

- Olen Raumalla nyt seuraavat viisi vuotta ja haluan olla mukana sellaisessa organisaatiossa, jolla on selkeä visio mihin toimintaa ollaan viemässä.

Pallo-Iirot on Kaipiolle tuttu viime kaudelta kun Suomen Cupissa Pallo-Iirot ja FC Haka iskivät Äijänsuolla yhteen, mutta myös tuoreeltaan Region's Cupin välieristä.

- Region's Cupissa vastakkain oli kaksi hyvää joukkuetta. Molemmat pyrkivät pelaamaan. Toivoin, että Pallo-Iirot on palloa pitävä ja pelaamaan pyrkivä joukkue ja sitä se oli. Paljon hyviä pelaajia ja muutama vähän kokeneempi pelaaja. Selkeästi joukkue on kyllä väärässä sarjassa, Kaipio pohtii.

Neste Oil Kiikola siirron mahdollistajana

Pallo-Iirojen yhteistyökumppani Neste Oil Kiikola oli vahvasti mukana vaikuttamassa Kaipion siirrossa Pallo-Iiroihin. Kiikola on perinteinen, luotettava ja hyvästä palvelustaan tunnettu huoltoasema Raumalla. Kiikolan palveluihin voit tutustua täältä.

Neste Oil Kiikola on samalla myös Eetu Kaipion kummiyritys.