Pallo-Iirot tavoittelemaan Region's Cupin finaalipaikkaa

20.8.2016

Region's Cup on edennyt välierävaiheeseen. Pallo-Iirojen ja Nurmijärven jalkapalloseuran lisäksi toisessa parissa kohtaavat FC Legirus Inter ja MPS/Atletico Malmi. Pallo-Iirot matkaa Nurmijärvelle kohtuullisen terveellä kokoonpanolla.

Region's Cup pelataan alasarjajoukkueiden välisenä cup-muotoisena turnauksena. Cupiin osallistuu Kolmosessa tai alempana pelaavat joukkueet. Pallo-Iirot eteni välieriin kaatamalla ToVe:n, FC Inter2:n, SJK Akatemian, TuWe:n ja viimeisimpänä STP:n Savonlinnassa 2-5 lukemin.

Region's Cupissa Pallo-Iirojen paras maalintekijä on ollut Stanley Ukwuoma, joka osunut 3 kertaa. Juuso Snickerin säestäessä 2:lla maalilla.

Pallo-Iirojen vastustaja NJS on vuonna 2004 perustettu seura, jolla on kattavaa junioritoimintaa. Miesten edustusjoukkue pelaa Kolmosessa. Region's cupissa joukkue raivasi tiensä välieriin kukistamalla EBK:n, LPS/Kuninkaat, PPJ:n, RoPo:n ja viimeisimpänä Sisu-Pallon 2-1 lukemin.

NJS:lta maalinteossa Region's Cupissa ovat onnistuneet Eetu Kaipio 4 kertaa ja Eino Kilpeläinen 3 kertaa.

"Pelaava joukkue tulossa vastaan"

Iirojen päävalmentaja Kimmo Hörköllä ei ole tarkkaa kuvaa tulevasta vastustajasta, mutta kovatasoisessa Uusimaan Kolmosessa neljäntenä oleva NJS tulee varmasti tarjoamaan Pallo-Iiroille kovan vastuksen.

- Joitain videopätkiä olemme vastustajasta tutkineet. Pelaava joukkue tulossa vastaan. Keskikentällä varsinkin heillä on kova keskikentän kolmikko Veikkausliiga-kokemustakin omaavan Eetu Kaipion johdolla, Hörkkö kertoo.

Pallo-Iirojen tavoite on selkeä: edetä finaaliin.

- Tottakai. Haluamme edetä finaaliin ja voittaa myös Region's Cupin. Saatamme sunnuntaina nähdä joitain taktisia yllätyksiä.

Pallo-Iirot lähtee matkaan Nurmijärvelle ilman pitkäaikaispotilaita Eetu Setästä ja Aleksi Toivosta. Lisäksi Vasile Marchiksella on pieni vamma, joka estää pelaamisen. Tuomo Ruotsalainen on estynyt ja Miika Pertola on pelikiellossa. Vuonna 1999 syntynyt Leevi Ahonen on mukana Pallo-Iirojen kokoonpanossa.

Liveseurantaa täältä. Tervetuloa kuulolle!