5 syytä saapua Pitsiyön Spesiaaliin

Pitsiyön spesiaali 2014.
Pitsiyön spesiaali 2015.
Paikallisottelu Pallo-Iirot - EuPa

Pitsiyön Spesiaalia on pelattu vuodesta 1995 lähtien. Kaikkina vuosina ottelua ei ole saatu Pitsiviikon kohokohtaan perjantaille. Viime vuosina Pitsiyön Spesiaali on kerännyt hyvin yleisöä. Odotettavissa on, että perjantaina yleisömäärä nousee yli 600:aan. Miksi saapua Pitsiyön Spesiaaliin?

Listasimme syitä miksi saapua yhteen kauden kohokohdista.

1. Karnevaalitunnelma

Pitsiyön Spesiaalissa on perinteisesti ollut erittäin hyvä tunnelma. Ottelu pelataan klo 19 alkaen ja sen jälkeen on kätevää siirtyä kaupungille tuhansien juhlijoiden joukkoon. Kotiyleisö on aina ollut latautunut otteluun ja terassikatsomosta joukkue on saanut vahvan tuen peliin.

Huomattavaa on myös, että vierailijat saavat taakseen miltei 100-päisen kannattajaryhmän, joka tunnetusti seisoo äänekkäästi joukkueensa takana. Pitsiyön Spesiaalissa ei yleensä ole vierasjoukkueen kannattajia nähty - varsinkaan organisoituna nippuna.

Ilman värikynääkin on selvää, että Suomesta tuskin kovin montaa ottelua löytyy, jossa olisi parempi tunnelma mitä perjantaina Alsecco stadionilla. Amatöörijalkapalloilijoille ja yleisölle tällaiset ottelut ovat sarjakauden suola.

2. Panokset

Tällä kertaa ottelutapahtuman lisäksi pelilliset panokset ovat merkittävät. Pallo-Iirot voitti Tampere Unitedin alkukierroksilla ja sen jälkeen joukkueet ovat edenneet sarjakärjessä miltei rintarinnan. Molemmat joukkueet tavoittelevat nousua ja ottelun jälkeen kaksikko on joko tasapisteissä sarjakärjessä tai Pallo-Iirot johtaa kuudella pisteellä. Sarjakausi on puolessa välissä, joten pelillä on iso merkitys nousutaistela ajatellen.

3. Vastustaja

Tampere United voitti aikanaan kolme suomenmestaruutta ja Suomen Cupin. Joukkue suljettiin kaikesta kilpailutoiminnasta epäselvyyksien vuoksi ja lopulta seura teki konkurssin. Tampere Unitedin kannattajat ottivat seuran haltuunsa ja joukkue on kannattajiensa omistama.

Seura aloitti uuden tulemisensa Kutosesta ja on miltei vuosi per nousu tahdilla edennyt Kolmoseen asti. Vuonna 2014 silloin TamU-K nimellä pelannut joukkue oli Raumalla nousukarsinnoissa FC Raumaa vastaan. Silloin panoksena oli nousu Kolmoseen. FC Rauma voitti ja nousi, mutta viime kauden päätteeksi TamU nousi Kolmoseen ja tavoittelee nyt nousua Kakkoseen.

Kyse on siis merkittävästä ja mielenkiintoisesta seurasta suomalaisessa jalkapallokulttuurissa. Kaksi merkittävää seuraa kohtaavat perjantaina.

4. Viihdyttävä jalkapallo

Pallo-Iirot on voittanut kaikki kotiottelunsa kuluvalla kaudella. Maaliero on ollut murskaava 17-2 ja Alsecco stadionilla on nähty viihdyttäviä jalkapallo-otteluita. Yleisökeskiarvo tällä hetkellä kotiotteluissa on 364 henkeä. Paras yleisömäärä oli paikallisottelussa EuPa:a vastaan 545 henkeä ja heikoin sateissa säässä pelattu ottelu TKT:ta vastaan, jolloin yleisöä kertyi 220 henkeä. Muutoin Alsecco stadionilla on keskimäärin ollut yleisöä noin 350 henkeä, joka on piiritasolle erittäin hyvin.

Perjantaina saatetaan nähdä kauden yleisöennätys sekä varmasti viihdyttävää jalkapalloa.

5. Joukkue tarvitsee sinua

Vaikka kotipelit ovat Pallo-Iirolta edenneet murskatahtia, niin perjantain vastustaja on ehdottomasti kovin mitä tällä kaudella on nähty Äijänsuon urheilupyhätössä. Joukkue ei tule saamaan mitään ilmaiseksi ja joutuu tekemään täyden työn varmistaakseen, että pitsiyön hulinoihin valmistautuvat kotijoukkueen kannattajat siirtyvät hyvin mielin juhlimaan.

Voittoon tarvitaan kuitenkin kaikkien panosta. Tule antamaan omasi ja tehdään perjantaista ikimuistoinen.

Tervetuloa!