Pallo-Iirot haluaa jatkaa Ilves2:n alamäkeä

7.6.2016

Ilves2 - Pallo-Iirot

Kauden ehkä suurimpia yllätyksiä Tampere-Satakunta Kolmosessa on ollut Ilves2:n alisuorittaminen. Joukkue löytyy sarjataulukon viimeiseltä sijalta ja tamperelaiset ovat vastaanottaneet toiseksi eniten takaiskuja sarjassa. Joukkueessa on kuitenkin potentiaalia ja Veikkausliigassa pelaavasta emoseura Ilveksestä saattaa tulla vahvistuksia. Pallo-Iirojen tehtävänä on varmistaa ettei Ilves2:n nouseminen tapahdu vielä keskiviikkona.

Ilves2 on voittanut sarjassa kerran ja kertaalleen se on pelannut tasan. Näistä summataan yhteensä 4 pistettä, joka oikeuttaa sarjan viimeiseen sijaan. Ilves2 hävisi viime kierroksella PS-44:lle murskaavasti 6-1. Ainoan voittonsa joukkue otti 10.5. NoPS:ia vastaan 5-2 lukemin. Silloin Ilves2:sta vahvisti Veikkausliiga-pelaaja Antto Hilska, joka iski kaksi maalia nokialaisten verkkoon.

Joukkueessa on myös pelannut Ilveksen ykkösjoukkueesta muun muassa Pallo-Iirot-kasvatti Antti Koskinen ja Jaakko Juuti. Pallo-Iirojen päävalmentaja uskookin, että Ilves2 tulee vielä selvästi nostamaan tasoaan.

- Ilves2 on tosiaan ollut suurin ihmetyksen aihe itselleni tässä sarjan alkutaipaleella. Hyvien junnujen lisäksi kuitenkin Kolmosen otteluita on käynyt pelaamassa useampikin liiga-Ilveksen pelaajakin, muunmuassa  Iirokasvatti Antti Koskinen, Jaakko Juuti ja Antto Hilska. Ja kokenut Topi Priha valmentajana, joten paha sanoa mistä kiikastaa. Mutta se on ihan varma, että Ilveksen hanat jossain vaiheessa aukeaa ja tuloksetkin tästä paranee, meidän tehtävä on vain huolehtia, ettei nousu ala vielä huomenna, päävalmentaja Kimmo Hörkkö linjaa.

Ilves2:n pelaajista Pallo-Iirot saa olla erityisen tarkkana Topias Järvelän kanssa, joka on tehnyt kahdessa ottelussa kuusi maalia. Elias Kuusela on tehnyt kolme ja Veikkausliigasta lainalle tullut Antto Hilska iski yhdessä ottelussa kaksi maalia.

Pallo-Iirojen tehomiehinä ovat olleet tutut pelaajat: kapteeni Juho Patola on nyytittänyt kahdessa ottelussa peräti kaksitoista maalia. Vielä Ilves2-pelin sivussa oleva Niklas Kuusio on iskenyt kuusi maalia ja hyvässä vireessä oleva Stanley Ukwuoma neljä maalia. Joukkue löytyy sarjakärjestä kaikki ottelunsa voittaneena maalierolla 29-5.

Pallo-Iirot pelasi viimeksi perjantaina, jolloin kauden ehkä parhaimmalla esityksellä kaatui Hämeenlinnan Härmä 2-0 lukemin.

Pallo-Iirot saa sairastuvalta Severi Kankkusen takaisin

Pallo-Iirot on kärsinyt viime kierroksilla lukuisista loukkaantumisista. Sivussa ovat olleet Severi Kankkunen, Niklas Kuusio, Aleksi Toivonen, Tuomo Ruotsalainen, Konsta Siivonen ja Roope Virtanen. Lisäksi maalivahti Panu Erama on ollut estyneenä Tornin palveluksessa. Ilves2 - otteluun kokoonpanoon palaa onneksi Severi Kankkunen ja myös Niklas Kuusion paluu on jo lähellä.

- Severi pystyi eilen treenaamaan täyspainoisesti ja on huomenna mukana kokoonpanossa. Niklas Kuusion sen sijaan oli jo eilen mukana harjoituksissa, mutta yhdessä päätettiin, ettei lähde vielä peliin. Mutta sikäli tilanne näyttää positiiviselta, että on todennäköisesti TKT-pelissä jo mukana.Tuomo Ruotsalainen, Konsta Siivonen, Aleksi Toivonen ja Roope Virtanen ovat vielä poissa riveistä.

A-junioreista keskiviikkona mukaan lähtevät Härmä-ottelussa erinomaisesti pelannut hyökkääjä Eero Ojala sekä jo aikaisemmin kuluvalla kaudella debytoinut hyökkääjä Juuso Snicker. Jälkimmäinen pelasi kahdessa Region's Cupin ottelussa, jossa iski kummassakin maalin.

Ottelusta tulossa miltei reaaliaikaista liveseurantaa täältä.