Cup-junalle tyly pysähdys

20.3.2016

AC Kajaani oli tyly isäntä ja voitti pelin puhtaasti 4-0. Numerot eivät kuitenkaan kertoneet koko totuutta sillä Pallo-Iiroilla oli runsaasti maalipaikkoja. Siinä missä AC Kajaani laittoi paikoista sisään, niin keltapaitaiset tuhlailivat hyviäkin paikkoja.

Pallo-Iirojen päävalmentaja Kimmo Hörkkö oli luonnollisesti pettynyt siihen, että matka Suomen Cupissa päättyi 5.kierroksella, mutta pelillisesti tänään tapahtui paljon hyviä asioita. Tuloksesta huolimatta.

- Jos joskus, niin nyt loppulukemat vääristi pelin kuvaa totaalisesti. Fraasi maalintekopelinäytti nyt karulla tavalla tarkoituksensa. 1. minuutilla vastustaja sai tolppakudin, mutta tämän jälkeen meillä oli neljä läpiajoa ensimmäisen 20 min aikana. Muutenkin hyvät maalipaikat meni tasan 7-7, laukauksia meillä oli tuplasti enemmän kuin vastustajalla ja pallonhallintakin n. 60-40 meille, Hörkkö summasi.

- Mitään ei kuitenkaan voi ottaa vastustajalta pois. He pelasivat omalla tyylillään ja toteuttivat sitä erinomaisesti. Kuusi miestä keskittyi lähes täysin puolustamiseen ja vain vikkelät laiturit ja kaksi kookasta ja erittäin hyvin yhteen pelaavaa hyökkääjää vastasivat heidän hyökkäyspelistään. Kajaani oli vaarallinen erikoistilanteissaan ja nopeissa tilanteenvaihdoissa, joista joukkue tekikin kaikki maalinsa.

Tuloksesta huolimatta Hörkkö oli tyytyväinen varsinkin pallolliseen pelaamiseen.

- Meidän pallollinen peli oli hyvällä tasolla, yksi parhaimmista peleistä tällä osa-alueella tämän talven aikana. Parannettavaa jäi murtavissa syöttöyrityksissä, jotka lähtivät välillä liian kaukaa puolustuslinjaan nähden, jonka seurauksena näitä vaarallisia vastahyökkäyksiä tuli vastustajalle. Ja se lopullisesti ratkaissut osa-alue, eli tehokkuus maalipaikoissa, hävittiin selvästi vastustajaan nähden.

- Puolustuspelissäkin oli hyvää lukemista huolimatta. Vastustajan hitaissa hyökkäyksiin lähdöissä meillä ei juurikaan ongelmia ollut. Tasapaino pallonmenetyshetkellä ja keskitysten puolustaminen.. siinä ne kaksi selkeintä asiaa, joihin tullaan tulevassa harjoittelussa keskittymään.

Pallo-Iirojen harjoituskausi jatkuu torstaina Musan Salamaa vastaan Äijänsuolla.

- Torstaina on seuraava koitos. Jos ja kun pystymme jatkamaan samalla sykkeellä MuSaa vastaan, kehitetään toimintaa näissä muutamissa asioissa ja pistämme paikoista pallon maaliin, niin saamme varmasti hyvän pelin aikaiseksi ja valmistautuminen kauteen jatkuu luottavin mielin, Hörkkö päätti.