"AC Kajaani on varmasti kova vastus"

20.3.2016

Pallo-Iirojen avaus 20.3.2016

Pallo-Iirot kohtaa Suomen Cupin 5.kierroksen ottelussa AC Kajaanin. Matka kohti Kajaania alkoi varhain sunnuntaiaamulla.

Hyviä otteita Suomen Cupissa esittänyt Pallo-Iirot on päässyt 32:en parhaan joukkueen joukkoon. Seuraava vastus on Iiroille hieman eksoottisempi AC Kajaani. Pallo-Iirojen pelaajista Eetu Setänen pelasi edelliskaudella AC Kajaanissa ja joukkueessa onkin monta tuttua pelaajaa puolustajakolossille. Tuomo Ruotsalaisen kasvattajaseura löytyy myös Kajaanista, Kajaanin Haka, joten jotain tuntemusta tulevasta vastustajasta valmennuksella on.

- AC Kajaani on varmasti kova vastus. Muutamien eri lähteiden kautta ollaan saatu jonkunlainen kuva vastustajasta ja joitakin asioita on johon varmasti pystytään ennakkoon varautumaan. Tosiasia on kuitenkin se, että lähdemme pelaamaan sinne omaa peliä ja meidän täytyy onnistua siinä, Hörkkö linjaa.

- Sekä puolustaessa että hyökätessä meidän on toimittava joukkueena, jokaisen on hoidettava oma ruutu ja sitä kautta saada omat ja joukkueen vahvuudet näkyviin. Tässä kun onnistumme, uskon että pystymme pistämään hyvin kampoihin kotijoukkueelle.

Pallo-Iiroille tuleva sarjakausi tarjoaa pääosin matkoja Tampereen seudulle. Kajaaniin joukkue lähti varhain sunnuntaiaamulla ja palaa kotiiin varhain maanantaiaamulla.

- Pitkä reissu, joka starttaa aamulla klo 7, poikkeaa tietenkin suuresti normaaleista pelireissuistamme, mutta mitään kovin erityisiä valmistautumistemppuja ei kuitenkaan tulla tekemään. Useampi tauko menomatkalla happihyppelyineen, ruokailut ja nestetankkaus huolella ja normaali mentaalipuolen valmistautuminen, niin lähtökohta otteluun pitäisi olla ihan suhteellisen normaali. Paluu Raumalla on joskus puoli viiden aikaan aamulla, joten hyvin ehditään vielä kouluun ja töihin, Hörkkö naurahtaa.

Pallo-Iirot lähtee Kajaaniin melko kapealla, mutta iskukykyisellä joukkueella. Poissa riveistä ovat Tuomo Ruotsalainen, joka juhlii omia häitään, Juho Torkkeli, Panu Erama ja Jouni Tukiainen. Pallo-Iirot onnittelee tuoretta avioparia.

Ottelusta ei ole tulossa liveseurantaa, mutta liveseurantatili tarjoaa puoliaika- ja lopputuloksen. Ottelu alkaa klo 18.30.