Nuorten esiinmarssi johdatti Pallo-Iirot jatkoon Region's Cupissa

17.3.2016

Toejoen Veikot kaatui Äijänsuolla 3-1 lukeminen. Pallo-Iirot iski kaikki maalinsa reilun kahdenkymmenen minuutin aikana. Maalintekijöinä kunnostautuivat 1999 syntyneet Juuso Snicker, Aleksi Toivonen ja Topias Silvennoinen.

Pallo-Iirot lähti otteluun vahvalla ryminällä ja pallo kaivettiin jo viiden minuutin kuluttua alkuvihellyksestä TOVE:n verkosta. Antti Horjanheimo antoi miesten edustusjoukkueen pelipaidassa virallisessa ottelussa debytoineelle Juuso Snickerille loistavan syötön ja maaliahne hyökkääjä teki ensimmäisellä kosketuksellaan heti maalin. Tarkka ja kova veto painui TOVE-maalin alanurkkaan.

Koko nuorisokolmikko esiintyi edukseen ja päätuomarina tiukkaa linjaa tänään viheltänyt Arto Lilja ei ehtinyt edellistä maalintekijää edes kunnolla merkata kun pallo oli taas vihreäpaitaisten maalissa. Jouni Tukiainen laukoi kohti maalia ja onnekkaan pompun kautta pallo päätyi suoraan Aleksi Toivoselle, joka sijoitti pallon varmasti maaliin.

Pallo-Iirot dominoi peliä mikä alkoi myös näkyä vierailijoissa turhautumisena. Etenkin Eetu Rantala purnasi Liljan tuomioista ja varoituksista huolimatta jatkoi suunsoittoa. Lopulta kahden varoituksen kautta Rantalalle koitti varhainen suihkuhetki.

Pallo-Iirojen kolmannen maalin teki nuori Topias Silvennoinen, joka sai erinomaisen syötön Juho Torkkelilta. Pallo pelattiin vasempaan laitaan Torkkelille, joka antoi upean läpisyötön Silvennoiselle. Topias malttoi odottaa maalivahdin aloitetta kiertäen ja laittaen pallon varmasti maalin kattoon.

TOVE vajaalle ja paransi peliään

Kolme maalia häviöllä ja yksi mies vajaalla. Moni katsomossa odotti täydellisiä murskajaisia, mutta vierasjoukkue TOVE paransi otteittaan. Paremmin vajaalla pelannut TOVE alkoi saamaan juonesta kiinni ja sai kavennettua ennen ensimmäisen puoliskon loppua. Panu Erama lähti vastaan pitkää palloa, mutta Niko Pelkonen ehti ensin väliin ja sai muutettua pallon suuntaa. Lopulta Pelkosella oli helppo työ laittaa pallo tyhjään maaliin.

Toisella puoliajalla TOVE pelasi huomattavasti ensimmäistä puoliskoa paremmin. Pallo-Iirot vaihtoi toisen puoliajan aikana Eetu Setäsen, Juuso Snickerin, Topias Silvennoisen ja Konsta Siivosen. Kentälle tulivat Tuomo Ruotsalainen, Mikko Valtanen, Niklas Kuusio ja Juho Patola.

Ottelun edetessä vajaalla pelanneiden vierailijoiden jalka alkoi selvästi painamaan ja Pallo-Iirot kontrolloi peliä. Iirot sai luotua muutaman hyvän paikan, mutta suurin intohimo maalientekemisestä puuttui.

Pallo-Iirojen seuraava ottelu on sunnuntaina Suomen Cupin 5.kierroksen ottelu AC Kajaania vastaan vieraissa. Ottelu alkaa klo 18.30.