Pallo-Iiroille viisi pelaajasopimusta

3.3.2016

Roope Virtanen. Kuva: Aral Kakl.
Mustafa Musov. Kuva: Aral Kakl.
Joonas Ojanen. Kuva: Aral Kakl.
Aleksi Toivonen. Kuva: Aral Kakl.

Uutena kasvona joukkueeseen liittyy SalPassa ja Salon Vilppaassa pelannut Joonas Ojanen, joka teki Suomen Cupin ottelussa Peimari Unitedia vastaan kaksi maalia. Lisäksi Pallo-Iirojen reservijoukkueessa viime kaudella pelannut Mustafa Musov solmi sopimuksen.

Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkue täydentyy viidellä pelaajalla. Joonas Ojasen ja Mustafa Musovin lisäksi omista junioreista sopimuksen ovat tehneet Aleksi Toivonen, Roope Virtanen ja Topias Silvennoinen.

Päävalmentaja Kimmo Hörkölle sopimukset ovat tervetulleita. Jokainen pelaaja on ansainnut harjoituskaudella nähdyn työmäärän perusteella sopimuksen.

Uusi kasvo Pallo-Iiroissa on Salosta Raumalle muuttanut Joonas Ojanen, jonka pelipaikka löytyy keskuspuolustuksesta. 25-vuotias Ojanen on urallaan pelannut muun muassa Pallo-Iirojen viime kauden vastustajassa Salon Palloilijoissa.

- Joonas Ojanen osoitti jo ensimmäisestä treenistä lähtien, että nyt saatiin pelaaja, joka kommunikoinnillaan pystyy johtamaan puolustusta. Jatkuva puhe tuo selkeyttä koko joukkueen puolustuspelaamiseen, Kimmo Hörkkö kehaisee.

- On myös hyvä katkomaan vastustajan pitkiä syöttöjä sekä jalalla että päällä. On myös hyvä pääpelaaja vastustajan boxissa, kuten Peimari-ottelussa nähtiin.

Miesten edustusjoukkueessa nähdään myös toinen uusi kasvo kun viime kaudella vielä miesten reservijoukkueessa pelannut 30-vuotias Mustafa Musov pukee edustusjoukkueen paidan päälleen. Musov on tullut työnperässä Raumalle jo vuosia sitten ja kotimaassaan Bulgariassa tosissaan jalkapalloa pelannut Musov on löytänyt uuden kipinän jalkapalloon Raumalla.

- Musovin pelikäsitys pisti silmään jo viime kaudella, kun olin seuraamassa seuran reservijoukkueen peliä EuPaa vastaan. Pelinlukutaidollaan pystyy pelaamaan itsensä jatkuvasti pelattavaksi. Näkee syntyvät tilat erinomaisesti.

- Musovin kannalta on harmi, että hänen tämän hetken suoritustasossaan näkyy vielä viime kausien huono harjoittelu ainakin määrällisesti. Fysiikkapuoli ei ole vielä kunnossa, mutta hän on tehnyt kovasti hommia treeneissä jo 4 kuukauden ajan ja ottanut ison askeleen eteenpäin marraskuun ensimmäisistä treeneistä. Uskon vahvasti, että kesällä kun Bulgarian taikuri pääsee vielä parempaan kuntoon, niin Äijänsuon yleisö tulee näkemään erinomaisia otteita häneltä.

- Pelitaitojensa puolesta "Musti" tuo myös hienon persoonansa kautta positiivisuutta, mutta myös vaatimustasoa päivittäiseen toimintaan, Hörkkö kuvailee.

Lupaavat omat kasvatit miesten edustusjoukkueeseen

Pallo-Iirot solmi myös miesten edustusjoukkueen harjoitusringissä mukana olleiden, ja erittäin hyvin harjoitusotteluissa esiintyneiden Roope Virtasen, Aleksi Toivosen ja Topias Silvennoisen kanssa sopimukset.

Roope Virtanen on syntynyt vuonna 1996, Aleksi Toivonen ja Topias Silvennnoinen vuonna 1999.

- Roope Virtanen on erinomainen hyökkäyssuunnan 1v1-pelaaja. Pystyy ohittamaan ahtaissakin tiloissa, joten ei väliä vaikka vastustaja pelaisi "bussipuolustuksella". Nyt meillä on hyvä ase murtautumistilanteisiin myös tällaisia vastustajia vastaan.

- Toisaalta Roopen yksi selkeimmistä kehityskohteista kauden aikana tulee olemaan, miten hän pystyy sijoittumisellaan ja liikkumisellaan luomaan vielä entistä enemmän näitä 1v1-tilanteita itselleen, Hörkkö pohtii.

- Aleksi Toivonen on pelaaja, joka energisyydellään ja juoksuvoimallaan tulee varmasti aiheuttamaan harmaita hiuksia jokaiselle vastustajalleen.

- Toivonen tullee pelaamaan sekä laiturin että laitapakin tonteilla, Hörkkö linjaa.

- Topias Silvennoinen on älykäs pelaaja. Vaikka on vielä fysiikaltaan vähän hento pelaaja, löytää pelinlukutaidoillaan itselleen tilaa ahtaistakin väleistä.

- Pienikokoisenakin tekee useita pallonriistoja ja syötönkatkoja otteluissa, joten hänestä on iso apu puolustuspelissäkin.

- Yhteenvetona jokaisella näistä pelaajista on ominaisuuksia, joilla pystyvät jo nyt antamaan jotain joukkueella ja sopivat pelipaikkakohtaisesti pelitapaamme erittäin hyvin. Se, nousevatko he kauden aikana avauksen pelaajiksi, riippuu siitä miten he saavat kehitettyä kokonaispakettiaan, mutta hyvää potentiaalia pojissa on, Hörkkö päättää.