Pallo-Iirot 3-2 voittoon PPT:stä

24.1.2016

Pallo-Iirot - PPT

Voitosta huolimatta päävalmentaja Kimmo Hörkkö ei ollut tyytyväinen omiensa esitykseen. Pallo-Iirojen maaleista kaksi ensimmäistä teki Niklas Kuusio ja kertaalleen maalipuiden väliin osui Aake Rapala.

Viime kaudella FC Jazz2 - nimellä Kakkoseen noussut PPT toi Raumalle pitkälti SM-karsintoihin valmistautuvan FC Jazzin A-nuorista koostuvan joukkueen. Nopealla jaloilla varustetut punapaitaiset antoivat hyvän vastuksen Pallo-Iiroille, joka pelasi vain yhdellä vaihtomiehellä. Syynä illalla pelattava toinen harjoitusottelu seuran omia A-junioreita vastaan. Pallo-Iirot pelaa eri miehistöllä illalla.

Pallo-Iirot aloitti ottelun vahvasti ja vyörytti hyökkäyksiä varsinkin oikealta laidalta. Kymmenen minuutin kohdalla Niklas Kuusiolle pelattiin pallo ja liukas Kuusio pääsi puikkelehtimaan kuudentoista sisälle. Tarkka kuti alanurkkaan ei jättänyt PPT-maalivahdille mahdollisuuksia. Pallo-Iirojen prässi tuotti suuria vaikeuksia punapaitaisille ja ensimmäisen puolen tunnin aikana Pallo-Iiroilla oli useampikin maalipaikka. Patola laukoi kertaalleen tolppaan, kunnes miehen hankkiman vapaapotkun Niklas Kuusio toimitti upeasti maaliin.

Tämän jälkeen vierailija PPT alkoi saamaan yhä paremmin pelin juonesta kiinni. Etenkin laidoilta vierailijat järjestivät monta hyvää hyökkäystä pelin aikana. Pääosin Pallo-Iirojen puolustuslinja sai pääpallot ja matalat keskitykset katkottua, mutta monta hyvää hyökkäyksenaihiota vierailijat saivat laitojen kautta luotua.

Toinen puoliaika Pallo-Iiroilta sekavaa jalkapalloa

Toiselle puoliajalle mentiin Pallo-Iirojen 2-0 johdossa. PPT aloitti toisen puoliajan vahvasti ja vajaan tunnin kohdalla Vasile Marchiksen katko epäonnistui ja Lehtinen pääsi nokikkain maalivahti Kosken kanssa. Tarkka sijoitus alakulmaan ja porilaiset maalin päähän. Tästä kolme minuuttia ja palloa kaivettiin tällä kertaa porilaisten maalista kun keskikentän pohjalla Tuomo Ruotsalaisen kanssa pelannut Aake Rapala sai pallon kuudentoista rajalle. Rapala näki tyhjää tilaa takanurkassa, jonne pallo lähti kovaa ja tarkasti.

Loppupeli oli kotijoukkueelta viimeistä kymppiä lukuunottamatta hermostunutta ja virheiden täyttämää jalkapalloa. Iiro Koski esitti maalililla muutaman huipputorjunnan ja maalia lähemmäksi vierailijat eivät päässet. Myös kotijoukkueella oli lopussa paikat kaunistella numeroita.

Päävalmentaja Hörkkö ei ollut tyytyväinen esitykseen

- Voitto on tietysti hyvä asia, mutta peliesitys oli muuten täyttä kuraa, Hörkkö ruoski.

- Pelasimme hyvää jalkapalloa ensimmäiset puolituntia. Saimme riistoista hyviä hyökkäyksiä ja maalipaikkoja. Patolan loukkaantumisen aikana pelasimme viitisen minuuttia vajaalla ja tuntui pelin menevän sekaisin sen aikana emmekä saaneet juonen päästä enää kiinni.

- Pelaamme tänään kaksi harjoitusottelua, joten lähdimme otteluun vain yhdellä vaihtomiehellä. Oliko päätös sitten liiankin rankka, koska PPT:n tasoista joukkuetta vastaan joudut kyllä ihan riittävästi muutenkin juoksemaan jos annat heidän kontrolloida palloa. Teimme tästä itsellemme vähän turhan fyysisen koitoksen. Kuvaavaa oli, että vasta 72 minuutin kohdalla teimme ensimmäisen rytmitetyn hitaan hyökkäyksen. Toinen tuli ottelun lopussa, Hörkkö ihmetteli.

Pallo-Iirojen harjoituskausi on luonnollisesti vielä pahasti kesken ja vaatii vielä aikaa sekä toistoa ennen kuin sovitut asiat lähtevät pelaajilla selkärangasta.

- Haasteenamme on, että koko joukkue on koossa harjoituksissa harvoin. Vähissä ovat ne kerrat kun kaikki ovat paikalla ja saamme yhdessä käydä asioita läpi. Tämä vaatii vielä aikaa kun saamme uusia asioita ajettua sisään, Hörkkö mietti.

- Hyvä asia on kuitenkin, että peli on videolla. Ensi viikolla alkaakin kova työ. Yksilöitä en liiemmin nosta esiin. Oli hyviä väläytyksiä, mutta pitkälti vähän kaikilta melkoista vuoristorataa.

Pallo-Iirojen seurava harjoitusottelu on kahden viikon päästä sunnuntaina Kaarinassa KaaPoa vastaan.