Pasi Rantasesta naisten ja BT:n uusi päävalmentaja!

20.12.2015

Pallo-Iirojen naisten jalkapallojoukkue mukanaan myös B-tytöt sai uuden päävalmentajan, kun seura solmi eilen valmennussopimuksen Pasi Rantasen kanssa. Ratkaisu tukee toiminnan jatkuvuutta ja pitkän linjan tavoitetta naisten liigapaikan saavuttamisesta vuonna 2021. Pasi on toiminut jo pitkään Pallo-Iirojen valmennustehtävissä poikien kilpailupuolella, nyt hän astuu ensimmäistä kertaa naisten puolelle. Sopimus on kaksivuotinen, mikä sekin kertoo seuran halusta jatkaa miesten ohella myös naisten puolella pitkäjänteisesti.

Kaksi vuotta naisten ja B-tyttöjen joukkuetta valmentanut Matti Lehtonen jäi vuosi sitten ilmoittamansa mukaisesti pois valmennustehtävistä neljän vuoden tyttöprojektin jälkeen. Ainakin seuraavat kaksi vuotta pestiä hoitaa siis Pasi Rantanen.

- Maailma on minulle uusi, sillä olen tähän asti toiminut poikapuolella. En siis pysty sanomaan, kuinka suuri ero naisten ja poikapuolen valmennuksessa on. Onneksi seurassa kuitenkin valmentajien yhteistyö toimii hyvin, joten Matti on luvannut tarvittaessa antaa vinkkejä. Myös Boguslav Plich on lupautunut mukaan valmennustiimiin, joten naisten valmennuksen kokemusta tiimiini toki saan, kertoo Pasi Rantanen ja sanoo odottavansa mielenkiinnolla vuodenvaihteessa alkavaa työtä. Hän korostaa sitä, että toiminta on kilpailujaoston hengen mukaista.

Sekä naisten että B-tyttöjen joukkue pelaa ykkösdivisioonassa. Valmennusryhmän muut jäsenet nimetään myöhemmin samoin kuin Jaana Östermanin apurit joukkueenjohdossa ja huoltopuoli.