Aleksi Lallista Pallo-Iirojen talenttivalmentaja, "Jalkapalloa pelataan päällä, jalat ovat vain työkalu."

30.10.2015

Aleksi Lalli Pallo-Iirojen talenttivalmentajaksi.

Aleksi Lallin vastuualueella tulee olemaan 2004- ja 2001- ikäluokkien valmentamisen lisäksi aamuvalmennus seuran yläasteikäisille nuorille. Vuonna 2003-2006 syntyneiden junioreiden tehoryhmä kuuluu myös Lallin vastuualueisiin.

Pallo-Iirojen miesten edustusringissä viime kaudella ollut ja seuran 05-ikäluokkaa sekä syyskuun alusta alkaen 04- ja 00-ikäluokkia valmentanut Aleksi Lalli siirtyy Pallo-Iirojen talenttivalmentajaksi.

- Fiilikset pestistä ovat tietysti erinomaiset. Valmentajana pääsen aika isoihin saappaisiin siinä mielessä, että en ole kauhean pitkää aikaa vielä valmentanut, mutta ikäisekseni toki olen kohtuullisen kokenut, 21-vuotias Lalli linjaa.

- Eli jännittää kyllä, mutta samalla intoa täynnä!

Minkälainen valmentaja Aleksi Lalli on ja minkälainen visio nuorella miehellä on pelaajavalmennuksesta?

- Pallo-Iiroilla on oma valmennuslinja, jonka mukaiseen pelitapaan koitan kehittää parhaani mukaan pelaajia. Teknisten ominaisuuksien ohellla harjoituksissani on iso painopiste pelin ymmärtämisessä. Jalkapalloa pelataan päällä, jalat ovat vain työkalut. Haluaisin saada pelaajat ymmärtämään miksi kentällä tehdään jotain tiettyjä asioita ja mitä niistä seuraa, Aleksi päättää.