Kimmo Hörkkö Pallo-Iirojen edustusjoukkueen päävalmentajaksi

7.10.2015

Kimmo Hörkkö Pallo-Iirojen edustusjoukkueen päävalmentajaksi

Kimmo Hörkkö aloittaa välittömästi Pallo-Iirojen päävalmentajana 2-vuotisella sopimuksella.

Pallo-Iirojen kasvatti, entinen edustusjoukkueen pelaaja ja viime kaudella seuran A-junioreita valmentanut Kimmo Hörkkö nousee Pallo-Iirojen päävalmentajaksi.  Hörkön sopimus on kaksivuotinen.

- Jo syksyn aikana olemme Pasi Lehtosen kanssa keskustelleet seuran edustusjoukkueen tulevaisuudesta. Tiistaina keskustelin kilpailupäällikkö Harri Virtasen kanssa ja nopealla aikataululla tulimme päätökseen asiasta.

- Viime kausi oli kaikille raskas ja vieläkin ne kysymykset ovat minunkin mielessäni. Kuitenkin nyt pitää kääntää ajatukset kohti ensi kautta ja edustusjoukkueen kokoaminen alkaa välittömästi. En halunnut vain vuoden valmennusprojektia, vaan tarkoitus on rakentaa toimintaa pidemmällä aikavälillä.

Kimmo Hörköllä on valmennuksen UEFA:n B-lisenssi ja tällä hetkellä hän täydentää tietojaan nuorten valmennuskoulutuksella. Sami Hyypiä – akatemiassa Kimmo Hörkkö on ollut mukana alusta asti ja sieltä on tullut hyvää oppia.

- Ei nyt voi sanoa, että seuran edustusjoukkueen valmentaminen on ollut aina unelmani. Sillä pidemmän aikaa se oli seuran edustusjoukkueessa pelaaminen. Kun tulin Norjasta takaisin vuonna 2008 Pallo-Iiroihin, niin sen jälkeen mulla heräsi ajatus ja unelma myös seuran edustusjoukkueen valmentamisesta.

- Valmentajana olen innovatiivinen. Mulla on valtava halu kehittyä omassa toiminnassani ja kehittää sitä kautta myös seuraa. Haluan olla kehityksen aallonharjalla ja seuraan aktiivisesti mitä maailmalla tapahtuu valmennuksen parissa. Tottakai käytäntöjen tuominen näihin olosuhteisiin vaatii soveltamista, Hörkkö linjaa.

- Olen perusteellinen valmentajana ja kiinnitän huomiota yksityiskohtiin. Ja siihen miten asioihin voi vaikuttaa ja tehdä muutoksia.

Kulunut kausi päättyi edustusjoukkueen osalta muutamia päiviä sitten, mutta Hörkön ajatukset ovat jo tiukasti tulevaisuudessa. Pallo-Iirojen ensi kauden joukkueen kokoaminen alkaakin välittömästi. Seura on linjannut, että resurssit edustusjoukkueen kokoamiseen pysyvät ennallaan ja sellaisina, että nousu takaisin Kakkoseen on realistinen.

- Joukkueen kokoaminen lähtee yhteydenotoilla viime kauden pelaajiin. Haluan selvittää kenellä on halua jatkaa. Lisäksi minua kiinnostaa seurassa pelaavat juniorit ja sen kartoittaminen kenellä on edellytyksiä pelata edustusjoukkueessa. Ensimmäisellä harjoitusjaksolla on varmasti mukana paljon nuoria pelaajia. Kokeneemmat pelaajat liittynevät mukaan vasta myöhemmin harjoituskaudella.

Kuluneella kaudella edustusjoukkuetta valmentanut Pasi Lehtonen siirtyy seuran A-junioreiden valmentajaksi.

Lisätiedot: Kilpailupäällikkö Harri Virtanen, puh. 0405455249.