Edustukselle täysi pistepotti kauden avauksesta

15.4.2022

Kuva: Sami Kivistö

Pallo-Iirot voittivat avausottelussaan Maskun Palloseuran lukemin 1-3. Elias Ahde nakutti kaksi maalia.

Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkue aloitti sarjakautensa Maskussa Maskun Palloseuran vieraana. Iiroilla takana oli jo kilpailullisia otteluita Suomen Cupin muodossa, mutta vierasjoukkueen pelissä oli siitä huolimatta havaittavissa pienoista jännitystä pelin alussa. Varsinkin ottelun ensimmäiset 10 minuuttia Iirojen perussuoritukset olivat haparoivia, mutta joukkue selvisi ilman takaiskuja.

Mikko Jalkanen laukoi Iirot johtoon 11. minuutilla, mutta osuma merkittiin omaksi maaliksi, pallon kimmottua Maskun puolustajan jalasta ohi maalivahdin. Pitkään eivät Iirot saaneet johtoasemassa pelata, kun 7 minuuttia myöhemmin Masku tasoitti ottelun komealla laukauksella boksin ulkopuolelta.

Ottelun edetessä Masku sai hienoista otetta pelistä, mutta maalipaikoille se ei juurikaan konkretisoitunut. Iirojen keskittyessä prässäämiseen, Elias Ahde kävi kuin varkain nappaamassa pallon vastustajan maalivahdin edestä ja siirsi Iirot 1-2 johtoon. Puoliajalle siirryttiin myös samoissa lukemissa.

Toisella puoliajalla pelin hallinta siirtyi vahvemmin keltapaidoille. Palkinto tästä saatiin 71. minuutilla, Ahteen tehdessä jo illan toisensa. Myös tämä maali tuli hyvästä prässistä, Ahteen tökättyä pallon maalivahdin jaloista.

Masku alkoi näyttää pieniä väsymisen merkkejä ja joukkue keskittyikin loppua kohden enemmän vastahyökkäyksiin. Maalilla pelannut Henri Saarinen oli kiutenkin Iirojen maalissa kuin itse varmuus, pelaten yhdestä takaiskusta huolimatta hienon pelin, pysäyttäen myös pari yksinläpi-tilannetta. Näin ollen peli päättyi Pallo-Iirojen hienoon 1-3 voittoon.

Ottelun pelaajaksi valittiin Elias Ahde

- Vähän oltiin huonolla jalalla siihen alkuun. Huomasi, että viimeksi pelattiin Eurajoella postimerkin kokoisella kentällä ja nyt oli sitten lentokenttä. Oli vähän etäisyydet liian pitkät ja kaveri pääsi ihan liian helposti peliin mukaan siihen alkuun.

- Sitten saatiin se vähän onninen omari kaverilta ja ne tuli heti tasoihin ja me saatiin tsäkällä heti se toinen siihen. Ei nyt ollut sellaisia maaleja mitä meiltä on tänävuonna nähty, että ollaan rakennettu tilanteita ja tehty hienoja maaleja, mutta pitäähän ne nyt kaikki laskea.

Maalilupauksestaan Ahde ei ota ylimääräisiä paineita.

- Mä lasken sitä Cupiakin siihen. Katsotaan, menee sitten yli jos menee, tai jää vajaaksi. Kunhan näitä kolmen pinnan suorituksia tulee, se on mikä merkitsee enemmän.

Maalien lisäksi Ahde sai palkinnoksi myös herkuilla täytetyn ämpärin.

- Kyllä ne maalit ja kolme pistettä lämmittää enemmän. Taitaa mennä pelikavereille kaikki tosta. Ne on ansainnut enemmän, mä sain kiitokseni jo tossa kentällä maalien muodossa ni pojat saa sitten ton.

Seuraavana sarjaohjelmassa on kotiavaus Paimion Hakaa vastaan ensi perjaintaina 22.4. klo. 19!

Kausikortin voit tilata täältä.