Edustuksella edessä sarjakauden avaus Maskun Palloseuraa vastaan

13.4.2022

Kuva: Sami Kivistö

Pallo-Iirojen sarjakausi alkaa vierasottelulla Maskussa. Päävalmentaja Kimmo Hörkkö kertaili harjoituskautta ja ennakoi tulevaa.

Vaikka sairastupa ei vielä olekaan kokoaan tyhjentynyt, pääsee Iirot sarja-avaukseen hyvällä kokoonpanolla.

- Walden, Virtanen ja Honkaniemi ovat loukkaantuneina ja Silvennoinen armeijassa. Näiden lisäksi Ketola on Muchenissä ja James Whiting saapuu Raumalle huhtikuun lopussa.

Tulevaan kauteen Hörkkö lähtee luottavaisin mielin.

- Tietenkin odottavin mielin niinkuin aina ennen sarjapelien alkua. On tässä jotain erilaista kun kuitenkin on jo noita kilpailullisia pelejä jokunen takana. En osaa selittää sitä, mutta jotenkin vähän erilainen, jos katotaan vaikka viime kautta.

Yhteistyö uutena miehenä remmiin hypänneen Pasi Rantasen kanssa on lähtenyt käyntiin mallikkaasti.

- Oikein hyvin, ihan suunnitelmien mukaisesti. Yhteinen sävel on löytynyt ja hyvät roolitukset, että pystytään viemään tehokkaasti tapahtumat läpi ja vaihtamaan ajatuksia. Kaikin puolin hyvin.

Onnistuneen viime kauden jälkeen joukkueessa tapahtui hiukan muutoksia pelaajaliikenteen suhteen, mutta Hörkkö on luottavainen, että vähintään yhtä kova joukkue on kasassa myös tällä kaudella.

- Tietenkin jotain vaihtuvuutta on, niinkuin aina kausien välillä on. Koen, ettei kuitenkaan mitään liian suurta vaihtuvuutta ja ihan hyviä uusia palasia on saatu tähän palapeliin.

- Mikä nyt tietenkin on parempaa viime kauteen verrattuna, on tuo ehjempi pre-season. On saatu treenipelien muodossa ja Cupin pelien muodossa jo useamman kuukauden ajan treenata ja pelata yhdessä. Varmasti on jo, ainakin odotaisin, että semmonen joukkueen yhtenäinen pelitapa on kaikille tuttu ja kaikki pystyy toteuttamaan sitä paremmin kuin mitä sitten ehkä viime kaudella, kun ne yhteiset kokemukset oli vähemmät.

Sarja-avausottelussa Iirot matkustavat Maskun Palloseuran vieraaksi. Maskun harjoituksaudesta eikä joukkueen tilasta ole juuri tietoa, mutta valmennustiimiin on liittynyt raumalaisillekin tuttu nimi.

- Kovin tarkkaa tietoa heidän pre-seasonista ei ole, eikä heidän joukkueen rakenteestakaan sen enempää. Vähän joukkueen nimilistaa olen käynyt läpi ja aika paljon siellä on niitä pelaajia kutenkin, ketkä viime kaudella oli niissä peleissä mukana, mitä loppukaudella heitä vastaan pelattiin. Päävalmentaja on sama, Kaipion Eetu sinne nyt sitten, meille raumalaisille ja Pallo-Iirolaisille tuttu mies on tullut valmennustiimiin mukaan ja varmaan jotain omaa maustetta tuonut siihen.

- Siellä on paljon yksilötaitoa, on nopeita pelaajia ja puolustuksessa kokoa. Tiiviin blokin kautta todennäköisesti puolustaa ja lähtee nopeasti vastahyökkäyksiin. Meidän täytyy olla siihen valmis.

Masku - Pallo-Iirot huomenna 14.4. klo. 18.30 Masku, Taponketo TN