Miesten edustus matkaa Tampereelle Suomen Cupin 1. kierrokselle

18.2.2022

Kotijoukkueeksi saapuu vitosdivarissa pelaava Ylöjärvi United FC. Päävalmentaja Kimmo Hörkkö ennakoi peliä.

Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkue voitti vakuuttavin numeroin Suomen Cupin avauskierroksella Urjalan Palloseuran 0-14. Tulostaulusta huolimatta Päävalmentaja Kimmo Hörkkö löytää edelleen parantamisen varaa.

- Aina löytyy parannettavaa. Tässä lajissa ei koskaan voi pelata niin, etteikö jotain kehitettävää jäisi. Esitykseen voi olla ihan tyytyväinen, mikä on tärkeintä.

Cupin ensimmäiselle kierrokselle vastaan tulee myöskin vitosessa pelaava Ylöjärvi United FC. Siinä missä UrPS:sta ei tiedetty mitään, on seuralla tulevasta vastustajasta hieman kokemusta.

- Nousijajengi, joka viime kaudella ilmeisesti hävisi vain yhden ottelun. Meidän reservijoukkue pelasi viime kaudella heitä vastaan Regions Cupissa, joten Joel Grassolta olen tiettyjä asioita kuullut, mutta tärkeintä on jälleen oma tekeminen.

Omaan tekemiseen onkin hyvät lähtökohdat, sillä joukkueen terveystilanne on pysynyt hyvänä.

- Oliver Repo on näillä näkymin pelikunnossa, joten hänet nähdään kokoonpanossa. Muuten päästään pitkälti samoilla miehillä liikkeelle kuin viime ottelussakin.

Vaikka pääpaino onkin edelleen kokonaisvaltaisen pelin parantamisessa, on peliin lähdettäessä tarkoitus hioa myös pienempiä osa-alueita pelin sisältä.

- Yritetään ottaa uusia steppejä meidän pallollisessa pelaamisessa sekä pientä extrahuomiota tulemme laittamaan siihen, miten reagoimme pallon menetyksiin. Meidän tulee muuttaa nopeammin toimintaamme hyökkäyksestä puolustukseen ja saada nopeampi prässi pallolliselle vastustajalle ja tätä kautta voittaa pallo mahdollisimman nopeasti takaisin omalle joukkueellemme.

Ylöjärvi United FC - Pallo-Iirot Tampereen Kaupissa huomenna lauantaina klo. 17.00.

Kausikortin voit tilata täältä.