Pallo-Iiroille selvä voitto Suomen Cupin avauksesta

13.2.2022

Urjalan Palloseuran Raumalla isännöimä ottelu päättyi Pallo-Iirojen 0-14 voittoon. Päävalmentaja Kimmo Hörkkö oli tyytyväinen Iirojen peli-ilmeeseen.

0-14 lukemat eivät jättäneet paljoa jossiteltavaa. Päävalmentaja Hörkkö kertasi hieman pelin kulkua.

- Kuvaa hyvin peliä, mutta hyvä että kuvaa. Kyllä tämmösistä matseista helposti saa aika vaikeankin itselle jos lähtee väärällä asenteella ja vastustaja vetäytyy omalle kenttäpuoliskolle. Aika usein joukkue lähtee siihen tavallaan kävelyvauhtiin mukaan.

- Me pidettiin alusta asti mun mielestä hyvä tempo pallossa ja pistettiin pallo nopeasti liikkumaan. Hyvin liikutettiin sitä puolelta toiselle ja päästiin tyhjien tilojen kautta enemmän. Paljon hienosti tehtyjä maaleja. Positiivista oli löydettävissä tästäkin pelistä, vaikka taso olikin mitä oli. Hyviä asioita tapahtui.

Ennakossa Hörkkö mainitsi, ettei tässä vaiheessa kautta ole varaa löysäillä, vaan jokainen peli on yhtä tärkeä mahdollisuus opetella omia pelitavallisia juttuja. Hörkkö näki myös joukkueen niitä tässä pelissä toteuttaneen.

- Kyllä mun mielestä pystyttiin ihan. Nuo on aina tärkeitä, että pelaajat tottuu pelaamaan vähän eri kombinaatioilla. Vähän niinkuin alkavat tuntemaan toisensa, että millaisia liikkeitä kukin tekee.

- Taktisella puolella tämä oli tommonen peli, missä hallittiin peliä vastustajan kenttäpuoliskolla. Kyllä niitä pelejä on tulossa kaudellakin ja otteluissa tulee niitä tilanteita kun meidän pitää hallita siellä. Me haluttiin keskittyä siihen, että miten me sijoitutaan näissä pallonhallintajaksoissa, säilytetään tasapaino ja tuetaan oikealla tavalla. Sitä kautta sitten pystytään liikuttamaan palloa nopeesti ja jos se menetetään niin sitten ollaan hyvin sijottuneena ja pystytään nopeasti sijoittumaan siihen puolustamiseen. Kyllä niistä puhuttiin ennen peliäja kyllä niitä tuossa näkyikin pelin aikana.

Maali-iloitteluksi revenneessä ottelussa moni yksilö esiintyi edukseen, mutta Hörkkö ei halunnut nostaa ketään toisen yläpuolelle.

- Ei tästä nyt oikeen, vaikea nostaa yhtä ylitse muiden. Kyllä se mikä oli hyvää, oli se, että kaikki pyrki pelaamaan. Sen takia lukemat ovatkin 0-14. Tietysti maalipaikkoja oli vähän useampaankin, mutta se oli kuitenkin mikä tärkeintä, että tähän ei lähdetty takki auki.

- Tehtiin sovitusti hommia ja tehtiin hyvällä asenteella niitä. Hyvä joukkueen suoritus.

Seuraavaksi Iirot kohtaavat Ylöjärvi United FC:n Suomen Cupin avauskierroksella.

- Mitä tuossa nyt kuuluttajakin kuulutteli, eli tästä lähdetään sitten ensi viikolla Tampereen seudulle jatkamaan Cuppia. Vaikka edelleen lopputulos oli mikä oli, niin kiva saada tähän vaiheeseen kautta panoksellinen ottelu ja kiva jatkaa niitä myös ensi viikonloppuna.

Ylöjärvi United FC - Pallo-Iirot Tampereen Kauppi 1 TN talvikentällä lauantaina 19.2. klo. 17.00.

Kausikortin voit tilata täältä.