Miesten edustuksen Suomen Cup alkaa

12.2.2022

Kisakausi 2022 alkaa Pallo-Iirojen osalta Suomen Cupilla. Päävalmentaja Kimmo Hörkkö alustaa ottelua Urjalan Palloseuraa vastaan.

Miesten edustuksen Suomen Cup taival alkaa huomenna sunnuntaina, kun Raumalle matkustaa Urjalan Palloseura. Vitosessa pelaava UrPS toimii ottelun kotijoukkueena, seurojen sovittua että ottelu pelataan Raumalla, koska Urjalassa ei ollut kenttää käytettävissä.

Päävalmentaja Hörköllä on lämpimiä muistoja Suomen Cupista.

- Kyllähän Suomen Cup on henkilökohtaisesti sydäntä lähellä. Erittäin hieno kilpailu, josta on paljon henkilökohtaisia muistoja. Pelaajana kokenut hienoja pelejä ja valmentajanakin Ikimuistoisia hetkiä, mm. 2017 kun pelattiin Iirojen kanssa lohkovaiheessa ja vastassa oli hallitsevaa Suomen mestaria IFK Mariehamnia, FC Interiä jne.

- On hienoa, että tänä vuonna ollaan taas palattu perinteiseen cup-malliin ja yli 300 joukkuetta lähti mukaan. Kyllähän "tulos tai ulos"-asetelma on aina erittäin kiehtova lähtökohta otteluun.

Päivän vastustaja UrPS on valmentajalle täysin katsomaton kortti.

- Rehellisesti sanottuna ei tiedetä yhtään mitään.

Vaikka ennakkoon vastustaja onkin heikompi, ei Hörkkö näe varaa pienellekkään löysäilylle.

- Ensinnäkin kun kovaa vauhtia lähestytään sarjakaudenkin alkua, niin ei meillä ole varaa hukata yhtään mahdollisuutta harjoitella haluttuja toimintamalleja oikeissa otteutilanteissa. Tämä on ihan yhtä tärkeä sarjakauteen valmistava ottelu kuin mikä tahansa muukin.

- Toisekseen, kunnioituksesta tätä hienoa perinteikästä kilpailua kohtaan. Kilpailun luonteeseen kuuluu, että joskus tulee joukkueita korkeammilta, joskus matalammilta tasoilta vastaan. Loppujen lopuksi se joukkue on aina vahvoilla, kumpi tulee paremmalla asenteella otteluun.

Iirojen terveystilanne alkaa olemaan parempaan päin.

- Kataja on edelleen varmasti sivussa. Parin pelaajan kohdalla on pieniä kysymysmerkkejä, mikä pelikunto on on koronan jäljiltä mutta muuten tilanne on hyvä. Tietenkin kolme armeijakaveria on sivussa ottelusta.

Kisakauden alkaessa, Hörkkö toivoo myös yleisön saapuvan jälleen paikalle.

- Vaikkakin olosuhteet ovat aika arktiset, niin toivottavasti yleisöä löytää hyvin paikalle, kun kilpakausi 2022 starttaa. Kuten tuossa aiemmin mainitsin, "tulos tai ulos" -asetelma luo hienon lähtökohdan otteluun.

UrPS - Pallo-Iirot sunnuntaina 13.2. klo. 15.00 Buena Vista stadionilla.

Kausikortin voit tilata täältä.