Pallo-Iirojen ja FC Rauman C-tyttöjen yhteisjoukkue selvitti tiensä Helmariliigan toiselle kierrokselle

11.2.2022

Joukkue voitti tiistaina Raumalla järjestetyssä Helmariliigan turnauksessa C14-tyttöjen läntisen lohkon puhtaalla pelillä ja etenee seuraavalle kierrokselle. Lohkon muut joukkueet olivat KaaPo, TuNL/ÅIFK YJ ja MuSa.

Helmariliiga on osa Huuhkaja-Helmaripolun uutta virallista kilpailujärjestelmää, jossa pelejä järjestetään alueellisesti ja valtakunnallisesti Huuhkaja- ja Helmaritapahtumissa, joiden kautta niin joukkueilla kuin yksittäisillä pelaajilla on mahdollisuus edetä seuraavalle tasolle – aina kansainvälisiä vastustajia vastaan pelaamaan.

Raumalaiset voittivat ensimmäisessä ottelussa KaaPon numeroin 3-1 (1-1), toisessa pelissä vastaan asettui TuNL/ÅIFK YJ, jonka kanssa pisteet tasattiin numeroin 0-0. Viimeinen ottelu oli MuSaa vastaan ja tästä otettiin 4-1 (3-0) voitto. Raumalaisten maalitykki oli Anni Kauppi 6 maalilla, Ebba-Sofia Siivonen onnistui kertaalleen.

Maalivahdit Fiia Ojala ja Aada Kainulainen jakoivat onnistuneesti vastuun tolppien välissä. Puolustuspeli toimi kapteeni Bertta Koivun johdolla pääosin todella hyvin, keskikentän moottorina Saana Sulonen pelasi täydet minuutit ja uurasti niin puolustus- kuin hyökkäyssuuntaan erinomaisesti.

”Onnistujia oli koko joukkueellinen, jokainen pelasi vähintään omalla hyvällä tasollaan ja osan kohdalla nähtiin selvää tason nostoa kovassa paikassa” kommentoi valmentaja Janiina Jalonen

”Tässä porukassa on paljon potentiaalia ja vaikka ryhmästä nyt puuttui pari tärkeää pelaajaa, pystyimme silti joukkueena todella hyvään suoritukseen”, jatkaa Jalonen

”Huikea päivä joukkueelta, kaikki saavat olla ylpeitä tekemisestään”, lisää valmentaja Janne Töllikkö

Joukkueessa pelasivat:

Aada Kainulainen, Fiia Ojala, Venla Hurme, Bertta Koivu, Saana Sulonen, Venla Tanhuanpää, Ebba-Sofia Siivonen, Inka Mäkilä, Senni Salonen, Minea Pihlajaniemi, Helmi Kirkkala, Hilma Mustalampi, Sara Huovinen, Anni Kauppi, Alica Koskinen

Joukkuetta valmensivat: Janiina Jalonen, Janne Töllikkö ja Timo Tanhuanpää

Onnittelut joukkueelle!