Edustus avasi harjoituskauden ottelunsa tasapelillä

17.12.2021

Tulos
Kokoonpano

Pallo-Iirojen edustus pelasi ensimmäisen harjoitusottelunsa TPS:n A-junioreita vastaan.

Päävalmentaja Kimmo Hörkkö avasi nopeasti pelin tapahtumia

- Aika tyytyväinen voi olla. Vaikka nyt luki että edustus vastaan TPS:n A-junnut, niin meillä oli melkein puolet sitten kumminkin B-junnu-ikäisiä, kuten oli myös toisella kenttäpuoliskolla. Hyvätasoinen vastustaja oli tälle porukalle joka oli tänään jalkeilla. Ehkä nyt näkyi se, että oli paljon nuoria ja kokeneemmat pelaajat olivat pelanneet vasta viikon. Liikkeessä oltiin jäljessä ja se näkyi tietyillä hetkillä pelissä.

- Olin kyllä hyvinkin iloinen esimerkiksi tästä toisen puoliajan prässistä. Oli muutama jakso kun saatiin hyvin tehtyä töitä sen mukaisesti, mitä nyt nopeasti ottelupalaverissa käytiin läpi. Täytyy muistaa että ei kovin pitkä historia ole tällä joukkueella takana. Tässä on paljon uusia pelaajia, niin ei voi ihan täydellistä joukkue-esitystä odottaakaan.

Seuran yhtenäinen pelitapa helpottaa nuorien pelaajien ajoa edustuksen mukaan.

- Kyllähän se mun pelitapa on aika pitkälti se seuran pelitapa, jota nuo junnut on harjoitellut ennenkin. Ehkä se kun he tulevat tänne miesten tasolle, vaikkei vastustaja tällä kertaa ollutkaan mikään äijä-porukka mutta kuitenkin kokeneempia kuin he, niin se intensiteetti ja siihen totuttautuminen, asiat tapahtuu nopeammin ja nopeammin täytyy tehdä päätökset ja havainnoida asioita ympäriltä. Se on ehkä heillä se haaste.

- Mun mielestä näkyi hyviä juttuja, mutta näkyi myös paljon asioita joissa töytyy kehittyä. Myös ne pelaajat, jotka tästä saattavat jatkaa pidempäänkin, niin paljon pitää ottaa steppejä eteenpäin. Tämä oli ensimmäinen harjoituspeli tälle kaudelle, niin ei tässä tarvitse millään lailla olla huolissaan. Kyllähän näiden try-out pelaajien esiintyminen oli positiivista.

Pelinauhan analysointi saa tällä kertaa jäädä poikkeuksellisesti myöhemmäksi, sillä pelaajien lisäksi myös päävalmentaja itse lähtee suoraan joulutauon viettoon.

- Ei tässä nyt kovin nopeasti nauhaa katsota, lähden tästä suoraan pohjoiseen viikoksi ja palailen ajatustyöhön ja analysoimaan tätä peliä sitten vasta joulun jälkeen. Pelaajat ja joukkue jää tosiaan kahden viikon tauolle ja tammikuun alussa sitten palataan.