Otto Schultz kolmen vuoden jatkosopimukseen

17.11.2021

Kuva: Sami Kivistö

Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkueen monivuotinen kapteeni jatkaa seurassa. Erinomaisen kauden pelannut Otto Schultz on rakentanut elämäänsä Raumalle ja tästä seurauksena kolmen vuoden jatkosopimus

Pallo-Iirojen kahden edelliskauden kapteeni Otto Schultz on solminut seuran kanssa kolmen vuoden jatkosopimuksen. Toppari on luonnollisesti innoissaan uudesta sopimuksesta.

- On mahtavat fiilikset. Tottakai kun saa pysyvyyttä, niin voi rauhassa keskittyä täysillä harjoitteluun ja pelaamiseen eikä tarvitse murehtia muusta.

Schultz aloittaa nyt neljättä kauttaan Iiroissa, sillä Iirojen paidassa mies nähtiin ensimmäisen kerran jo kaudella 2018-2019. Vasta solmittu sopimus pitää miehen keltapaidoissa aina vuoteen 2024 asti. Mutta mikä saa Turun miehen pysymään Raumalla?

- Kyllähän Turku on aina kotini, mutta olen viihtynyt täällä loistavasti. Olen tässä alkanut rakentaa elämääni tänne ja yksi syy pidemmälle diilille on mahdolliset opiskelut tulevaisuudessa täällä. Tänne saa rakennettua ympäristön parhaiten sen mukaiseksi, joka on ihan mahtavaa, joten siitä myös iso kiitos seuralle.

Päättyneen kauden päätös kirvelevään tappioon on myös käsitelty sekä käännetty voimavaraksi.

- Tottakai se otti koville kaikille, ketkä siinä on ollut töitä tekemässä koko vuoden sen eteen. Vielä millä tavalla se ratkeaa siinä viimeisessä neljännessä ottelupallossa vastustajalle. Ei vain ollut meidän päivä ja pallot pomppi vastustajalle.

- Se on jalkapallossa hienointa, että nämä ovat pienen marginaalin pelejä ja aina tulee uusi mahdollisuus voittaa. Tottakai jätkillä ketkä tässä jatkaa on halu varmasti tehdä asiat vielä paremmin, että ollaan ensi kaudella vielä parempi joukkue.

Henkilökohtaisesti tulevalle kaudelle Schultzilla on selkeä kehityskohde.

- Kyllä varmaankin fysiikka on se asia mitä eniten haluan kehittää ja toivoisin sen myös näkyvän sitten kentällä. Tottakai haluan edelleen olla myös paljon pallollisessa pelissä mukana sekä olla puolustuksessa johtava pelaaja.

Otto Schultzin terveiset kannattajille

- Kyllä tässä toivoo ja odottaa että kesällä koronatilanne olisi parempi ja mahdollisimman monet pääsisi katsomaan pelejä. Katsojat rakentavat hienoja tapahtumia ja pelejä, joita on sitten kiva kokea. Esimerkiksi menneellä kaudella viimeinen Åland-peli.

- Toivottavasti kesällä nähdään. Sillä aikaa luvataan tehdä kaikkemme treenikaudella, että ollaan valmiita kun pilli soi.

Otto Schultzin julkaisuvideo.

Pallo-Iirot julkaisee lisää sopimuksia lähiaikoina. Katso sopimustilanne täältä.