Sulo Ketolan kaudelle hieno päätös: kutsu maajoukkueen matkaan Portugaliin

10.11.2021

Kuva: Sami Kivistö

Pallo-Iirojen vuonna 2007 syntynyt kookas hyökkääjä Sulo Ketola on valittu U15-maajoukkueen mukaan Portugaliin, jossa Suomi pelaa kaksi ottelua isäntä Portugalia vastaan 23.-29.11.2021 välisenä aikana.

Sulo Ketolan kausi on ollut hieno. Nuori mies johdatti vuonna 2007 syntyneiden ikäluokan SM-lopputurnaukseen ja kaudella Ketola myös debytoi 14-vuotiaana miesten edustusjoukkueessa, jossa syntyi myös debyytissä heti maali.

Ketola oli mukana tähtitarhassa, joka toimi maajoukkueen esivalintaryhmänä ja nyt Sulo valittiin mukaan U15-maajoukkueeseen.

- On aivan huikeat fiilikset ja todella kovat odotukset matkasta kun pääsee oikeasti mittaamaan sitä omaa tasoa ja näyttämään parasta ulkomaan scouteille, Sulo Ketola kertoo onnellisena.

- Tähtitarhan jälkeen en oikein kutsua sen koommin miettinyt. Ajattelin, että se tulisi jos tulisi enkä masentuisi jos sitä ei tulisi.

Kutsu kuitenkin tuli ja nuori mies aloitti heti valmistautumisen kohti leiriä ja kahta kovaa maaottelua yhtä jalkapallon johtavia maita vastaan. Kuluvaa kautta Ketola pitää erittäin onnistuneena.

- Sieltä se kutsu tulikin ja aion valmistautua matkaan seuraavat viikot huolella. Tämä kausi on ollut todella mahtava ja onnistunut. Olen saanut paljon uusia kokemuksia, onnistumisia, kavereita ja mahdollisuuksia.

Debyytti vain 14-vuotiaana miesten edustusjoukkueessa jäi mieleen

Heinäkuun 30.päivä jäi Sulo Ketolan mieleen. Toisen polven Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkuelainen pääsi avaukseen Naantalin VG:ta vastaan eikä Ketola tarvinnut edes puolta tuntia kun pallo oli vastustajan maalissa miltei ensimmäisestä kosketuksesta.

- Miesten edustusjoukkueen mukana oleminen on ollut minulle suuri juttu. Olen kasvanut sen kautta fyysisesti, mutta myös henkisesti. Tämän vuoden muistorikkain ottelu oli ehdottomasti debyyttipelini edustuksessa VG-62:ta vastaan. Silloin oli hieno ilta, hieno peli ja hieno maali. Muistan sen pelin varmasti loppuikääni, Ketola hehkuttaa.

- Kaikki maajoukkueeseen tähtäväät leirit ja tapahtumat ovat olleet myös mahtavia kun olen päässyt pelaamaan Suomen parhaita omanikäisiä vastaan ja tutustunut huipputyyppeihin. Nyt pääsen vielä lopettamaan tämän kauden ja vuoden todella hienoon tapahtumaan.

- Tämä vuosi on ollut mahtava ja kovat ovat odotukset myös ensi vuodelle. Saapa nähdä mitä silloin tapahtuu. Koko kauden mua on myös tuettu ja käsketty painamaan duunia niin perheestä, pelaajista ja valmentajista lähtien. Heille täytyy kyllä antaa kiitos, FC Rauman kasvatti Sulo Ketola päättää.

Onnea valinnasta ja tsemppiä hienoihin peleihin, Sulo!