Pallo-Iirojen joukkueiden valmennustiimit kasassa kaudelle 2022

6.11.2021

Joukkueet aloittavat toimintakautensa marras/joulukuun aikana

Kausi 2021 on saatu juuri pakettiin, mutta uuden valmistelu on ollut jo pitkään menossa. Seuran toiminnassa on mukana 220 toimijaa, joten palapelin rakentaminen on aina haastavaa. Seuran junioripäällikkö Pasi Lehtosen vastuulla on joukkueiden toimijoiden kokoaminen.

”On se tietysti aina haastavaa, koska meillä on erittäin suuri määrä toimijoita mahdollistamassa tämän seuran toimintaa. Tavoitteena on rakentaa joukkueille mahdollisimman hyvä toimintaympäristö ja jokainen toimija antaa tärkeän panoksensa pelaajan viihtyvyyden ja kehittymisen eteen.” Lehtonen taustoittaa.

Pallo-Iiroissa yhtenä strategisena tavoitteena on valmentajien kehittyminen. Osaamisen kehittyminen vaatii välillä epämukavuusalueella menemistä, kun opetellaan asioita, joita ei valmiiksi osata. Moni joukkue pelaa myös ikäluokan Suomen parhaita joukkueita ja pelaajia vastaan, joka omalta osaltaan nostaa vaatimustasoa toiminnan suhteen.

”Aikaisemmin vastuuvalmentajien rooli on korostunut ja se on edelleen merkittävä, mutta kilpailemme kovissa sarjoissa hyvien joukkueiden kanssa, joten olemme pyrkineet vahvistamaan valmennustiimejä ja sitä kautta tuomaan vielä ekstraa toimintaan. Kaikkien ei tarvitse osata kaikkea ja yhdessä kehittyminen sekä hyvä vuorovaikutus tiimien sisällä ovat tekijöitä, joiden kautta pystymme vastaamaan kilpailuun” Lehtonen pohtii.

Kokonaisuudessa toimijamäärä on kasvussa ja joukkueiden taustoilta löytyy enemmän väkeä, mutta lähtijöitäkin toki löytyy. Myös päätoimisuutta on lisätty Joel Mirelin ja Janiina Jalosen kautta. Junioripäällikkö Pasi Lehtonen on erittäin tyytyväinen valmennustiimeihin kauteen 2022 lähdettäessä.

”Olemme saaneet hyvän määrän joukkueiden taustalle väkeä ja iso kiitos siitä heille. Ajankäyttö ja sitoutuminen toimintaan on tietysti haaste, kun vielä muistaa, että teemme kuitenkin melko korkeilla tavoitteilla ja lupaamme laadukasta toimintaa. Olemme kuitenkin onnistuneet mielestämme hyvin ja tältä osin tulevaisuus näyttää lupaavalta.” Lehtonen lopettaa.

Joukkueiden vastuuvalmentajat kaudella 2022:

Miehet edustus                              Kimmo Hörkkö

Naiset edustus ja B-tytöt                Iiro Koivula