Kausi saa hienon päätösottelun

28.10.2021

Kuva: Sami Kivistö

Pallo-Iirot ja PPJ ratkaisevat paremmuuden perjantaina Buena Vista stadionin valoissa. Ensimmäinen osaottelu päättyi Pallo-Iirojen 2-1 vierasvoittoon, joten asetelmat ovat kotijoukkueen kannalta hyvät. PPJ osoitti kuitenkin vaarallisuutensa Helsingissä, joten iso haaste raumalaisilla on taas pitää kokeneet liigapelurit aisoissa.

Panokset ovat selvät. Voitolla tai tasapelillä Pallo-Iirot nousee Kakkoseen. Minkäänlaiseen varmisteluun tai peruutteluun ei kuitenkaan ole varaa sillä kokeneiden pelimiesten johdolla PPJ kyllä käyttää mahdollisuudet jos sellaisia annetaan.

Pekka Sihvola, Pyry Kärkkäinen, Antto Tapaninen, Tuomas Mustonen ja Tommi Kari ovat kaikki suomalaiselle futisyleisölle tuttuja nimiä. Pallo-Iirot kuitenkin löysi keinot voittoon vieraskentällä kun Aaro Salonen ja Aleksi Leppänen olivat hyökkäyspäässä pelipäällä, mutta ennen kaikkea taktiset muutokset ja koko joukkueen kollektiivinen puolustaminen olivat voiton avaimina.

Molemmat joukkueet varmasti pohtivat millä tavoin lähtevät perjantain kamppailuun hakemaan ratkaisua. Mennäänkö tutulla turvallisella vai haetaanko jotain muutoksia?

Ennakkohaastattelussa päävalmentaja Kimmo Hörkkö kertoo valmistautumisesta otteluun sekä summaa vielä sunnuntain kamppailun ja vähän joukkueen matkaa tähän pisteeseen. Katso videoennakko YouTube-kanavaltamme täältä.

Kokoonpanotilanne on kohtuullisen hyvä

Pallo-Iirojen sairastuvalta ei kuulu uutta. Maalivahti Miko Lainio ja keskikenttäpelaaja Leevi Haromo päättävät kauden loukkaantumisten vuoksi sivussa kokoonpanosta.

Neljä maalia iskenyt laituri Topias Silvennoinen on sivussa armeijan vuoksi ja myös keskikentällä luotettavasti koko kauden pelannut Marcus Walden on poissa perjantaina siviilisyiden vuoksi.

Positiivista taas on, että laituri Arttu Virtanen pääsee armeijan palveluksesta perjantain peliin.

Etäkannattajille Länsi-Suomi striimaa ottelun osoitteessa www.ls24.fi/live. Ottelun selostaa Ari Anteroinen ja kommentaattorina hallituksen jäsen Petri Salminen. Myös Pallo-Iirojen liveseuranta-tili Twitterissä palvelee.

Tervetuloa Buena Vista stadionille perjantaina 29.10. klo 19.15, luvassa on hieno tapahtuma!