Iiro Koivula jatkaa naisten edustusjoukkueen päävalmentajana

24.10.2021

Tyttöpuolen parhaaksi valmentajaksi valittu Koivula toimii tulevalla kaudella myös B-tyttöjen valmentajana. Koivulan jatko on sovittu vuodeksi.

Naisten edustusjoukkueen kausi oli erinomainen. Nousun jälkeen toista kautta Ykkösessä pelannut ryhmä taisteli viime kierroksille asti noususta Kansalliseen liigaan ja nousukarsintoihin. Naisten edustusjoukkue myös valittiin seuran parhaaksi joukkueeksi. Hyvien tulosten myötä jatkaminen Iiro Koivulan kanssa oli seuralle ja valmentajalle itselleen selvä asia.

- Oli kaikinpuolin hieno kausi. Meillä oli tiivis ryhmä ja se näkyi joukkueen yhtenäisyydessä ja pelaamisessa. Yksi pieni notkahdus oli kesällä, mutta siitäkin selvittiin kuivin jaloin, Iiro Koivula tiivistää.

Osasiko joukkue tai Iiro Koivula itse odottaa kuluneen kauden tapaista menestystä?

- Pelaajien kanssa puhuimme ennen kauden alkua niin, että lähdemme parantamaan sijoitusta ylempään keskikastiin. Hiljaa mielessäni ajattelin, että jos kaikki menee nappiin niin saatamme sijoittua vähän paremminkin vielä. Niin siinä sitten kävi ja asiat onnistuivat. Kesällä hieman tarkensimme tavoitetta kun olimme piikkipaikalla. Sovimme, että olemme kolmen sakissa, mutta se ei ihan toteutunut. Loppuun asti olimme kuitenkin mukana kilpailussa nousemisesta.

Menestyminen on herättänyt kiinnostusta myös ulkopuolella

Ensi kauden joukkueen rakentuminen on vauhdissa, mutta vielä päävalmentaja ei sopimuksista kerro.

- Ne ovat vielä keskeneräisiä asioita. Joukkueen kokoaminen on käynnissä. Tietenkin oma runko käydään läpi ensin ja sen suhteen näyttää tosi hyvältä. Kaikkia en ole vielä tavoittanut, mutta tarkoitus on, että tämän viikon loppuun mennessä kaikki on käyty läpi.

- Mikä hienointa niin menestys on poikinut yhteydenottoja myös ulkopuolelta. Kiinnostusta on huomattavasti enemmän mitä aikaisemmin ja joukkue tullee uudistumaan jonkun verran.

Pitkä koronan värittämä kausi on juuri päättynyt, mutta taustoissa työtä tehdään jo tulevaa ajatellen. Joukkuekin aloittaa pikkuhiljaa harjoittelemaan marraskuussa.

- Meillä on marraskuussa kerran viikossa avoimet harjoitukset. Tiedotamme niistä erikseen. Silloin voi tulla tryoutille naisten edustusjoukkueeseen. Joulukuussa harjoittelemme sitten 2-3 kertaa viikossa ja tammikuussa lyömme täysirallin päälle. Aloitamme porrastetusti harjoittelun.

Katso Iiro Koivulan haastattelu YouTubesta.