Joel Mirel ja Janiina Jalonen ovat uudet täysipäiväiset seuratyöntekijät

9.10.2021

Pallo-Iirot kehittää toimintaansa ja rekrytoi kaksi uutta täysipäiväistä seuratyöntekijää. Turusta siirtyvä Joel Mirel ottaa vastuulleen kahden poikajoukkueen valmentamisen ja seuraväelle tuttu Janiina Jalonen siirtyy talenttivalmentajaksi tyttöpuolelle.

Katso Joel Mirelin ja Janiina Jalosen haastattelut YouTube-kanavaltamme.

Joel Mirel on turkulainen ja koko elämänsä jalkapallon parissa toiminut nuori mies. Mirelin peliura päättyi 17-vuotiaana, jonka jälkeen hän siirtyi valmennustehtäviin.

- Valmensin vuoden FC TPS:ssa, jonka jälkeen viisi vuotta meni FC Interissa valmennustehtävissä. Interistä tulenkin nyt tuomaan hieman turkulaista jalkapallo-oppia, Mirel nauraa.

Pallo-Iiroissa Mirel ottaa vastuulleen kaksi ikäluokkaa eli vuonna 2008 ja 2009 syntyneet pojat.

- Työnkuvassa tulee olemaan kahden ikäluokan joukkueen vastuuvalmentaminen, joiden lisäksi olen mukana yläasteikäisten aamuharjoittelussa.

- Pojat saa musta intohimoisen valmentajan. En tiedä millaisia valmentajia Pallo-Iiroissa on ennen ollut, mutta koen olevani intohimoinen ja rakastan tätä lajia paljon. Pojat saavat myös osaavan koutsin, Mirel kuvailee itseään.

Pallo-Iiroihin tulemisessa auttoivat tutut henkilöt, jotka suosittelivat seuraa. Joel Mirelin veli Erik Mirel pelasi myös kaudella 2019 miesten edustusjoukkueessa.

- Olen jo pitkään miettinyt mikä olisi seuraava steppi mun valmentajauralla. Näin Pallo-Iirojen ilmoituksen ja kyselin vähän millainen mesta tämä on. Mulla on tuttuja, jotka ovat olleet täällä töissä ja tietävät miten hommat täällä menee. Kuvaus oli sellainen, että mulla alkoi kiinnostus tosi kovasti nousta. Koen, että tämä on sellainen ympäristö, jossa haluan tehdä töitä ja ympäristö, joka haluaa mun tyylisen valmentajan tänne töihin. Iso steppi mun uralla.

Mirelin työt Pallo-Iiroissa alkavat tammikuun alussa.

Janiina Jalonen tyttöpuolen talenttivalmentajaksi

Toinen Pallo-Iirojen täysipäiväinen työntekijä on Janiina Jalonen, joka valittiin tyttöpuolen talenttivalmentajaksi. Työnkuva on erilainen mitä Joel Mirelillä.

- Tulen olemaan C- ja D-tyttöjen arjessa vahvasti mukana. Lisäksi aamuharjoittelussa sekä tyttöjen tehoryhmissä. Työnkuvaan kuuluu myös Palloliiton hommia eli lähinnä Helmari-tapahtumissa mukana oleminen.

- Vastuuvalmentajana en siis ole missään joukkueessa, vaan enemmänkin joukkueiden valmennustiimien apuna auttamassa arjessa. Yksi osa työtä on, että tunnistaisimme niitä motivoituneimpia ja kehittyneimpiä pelaajia, joilla on sitten halu aivan huipulle asti. Se on yksi tärkeä asia, mutta samalla meidän pitää huoli koko ryhmästä ja siitä, että kaikki otetaan huomioon tarjoten heille omantasoista toimintaa, Janiina Jalonen kertoo.

Seuraväelle Janiina on tuttu näky niin kentältä kuin sen laidoilta sillä jo valmennusuraakin on jo takana miltei kaksikymmentä vuotta.

- Valmennusurani alkoi 15-vuotiaana kun pääsin kesätöihin Pallo-Iiroihin Nappulaliigaan. Siitä se lähti ja sen jälkeen olen noin 17 vuotta pyörinyt valmennushommissa oman pelaamisen lisäksi. Nyt viimeiset vuodet olen ollut lähinnä G- ja F-ikäisten mukana vähän pienempien parissa. Lisäksi olen ollut naisten edustusjoukkueen valmennustiimissä muutaman vuoden. Aikalailla olen kaikkia ikäluokkia valmentanut jossain vaiheessa valmennusuraa.

- Olen tosi innoissani, että pääsen nyt hieman vanhempien mukaan taas. Tytöt saavat minusta määrätietoisen ja tästä tehtävästä tosi innostuneen valmentajan. Mulle tärkeintä on, että siellä treeneissä on aina hyvä fiilis ja pidämme siellä hauskaa. Sen lisäksi kaikki tehdään kunnolla. Olen kannustava ja otan kaikki huomioon. Toivottavasti saan kaikista pelaajista parhaan irti, Jalonen päättää.

Tervetuloa seuraan Joel ja onnea uudesta pestistä Janiina!