Ilta oli Jussi Aallon - joukkueelle upea voitto

8.10.2021

Kuva: Sami Kivistö

Pallo-Iirot muisti Jussi Aallon uraa ennen ottelun alkua. Kokenut hyökkääjä lunasti paikan avauksesta ja myös kiitti luotosta iskemällä ottelun voittomaalin sekä järjestämällä tukun maalipaikkoja.

Pallo-Iirot lähti otteluun muutoksilla sillä ensimmäistä kertaa kuluvalla kaudella Arttu Virtanen pääsi armeijan runtelemalla kaudella avaukseen ja pelasi laidalla. Jussi Aalto taas avauksessa kärjessä.

Seura luovutti "Gerulle" ennen ottelun alkua karikatyyrin, jonka oli piirtänyt paikallinen taiteilija. Jussi Aallon uraa myös käytiin lävitse kuuluttajan toimesta joukkueen seisoessa katsomon edessä.

- En nähnyt edes mikä se oli. Olin niin ajatuksissani. En tiedä mikä kuva siinä oli, Jussi Aalto nauroi pelin jälkeen.

- Tänään päivällä mietin aika paljon iltaa. Välillä oli haikea olo ja välillä hyviä hetkiä. Äsken en ajatellut mitään, vaan koitin keskittyä peliin ettei tule tippaa linssiin. Oli se hieno hetki.

Pallo-Iirot pelasi vahvan ottelun

Jos vastustaja TPS U23 tuli peliin vahvassa seitsemän ottelun voittoputkessa, niin kotijoukkueen peli taas oli hieman yskähdellyt. Kuitenkin kentällä näytti joukkueiden pelaaminen päinvastaista.

Pallo-Iirot oli kuumassa kamppailussa, jossa jaettiin lukuisia varoituksia, selvästi TPS:aa edellä ja otti ansaitun voiton. Jussi Aallon maali syntyi upean laukauksen jälkeen ja ottelun 68 minuutilla Jussi Rasva pelasi upeasti tilanteen loppuun asti ja riisti TPS-vahti Österlundilta pallon.

Rasva jakoi pelivälineen takaa juokseelle Mikko Jalkaselle, joka ohjasi pallon maaliin tehden samalla kauden 9. maalinsa.

Tällä kertaa Pallo-Iirot ei liikaa passivoitunut johtoasemassa, vaan taisteli sisukkaasti jokaisesta pallosta. Lopputulos oli täysin ansaittu.

- Tänään oli hyvä fiilis ja kun vielä näin hyvä ja tärkeä peli. Olen yleensä itsekin, koko urani aikana, syttynyt aina tärkeisiin peleihin. Nyt tuli hyvä onnistuminen ja voitto joukkueelle. Matka jatkuu vielä ainakin yhden ottelun verran. Vielä kun saisimme pari tällaista ratkaisupeliä syksyn iltavalaistukseen, niin mikä olisi sen parempaa, Aalto tunnelmoi.

Pallo-Iirot pelaa seuraavaksi Ahvenanmaalla ensi viikon lauantaina FC Ålandia vastaan. Panoksena on voittajalle paikka jatkokarsinnassa. Raumalta on lähdössä satapäinen joukko kannattajia saarelle.

Yleisömäärä tänään 330! Kiitos.