Yllätysvalmis ÅIFK haastamaan Buena Vista stadionille

22.9.2021

Kuva: Sami Kivistö

Pallo-Iiroilla on jäljellä jatkosarjaa neljä ottelua, joista kaksi pelataan kotona ÅIFK:ta ja TPS:n reservejä vastaan. Vieraissa Iirot kohtaa VG-62:n sekä sarjan viimeisessä ottelussa tämän hetkisen sarjakärjen FC Ålandin. Perjantaina on edessä tiukka kamppailu turkulaista ÅIFK:ta vastaan.

Katsauksen peliviikkoon löydät YouTube-kanavalta. Päävalmentaja Kimmo Hörkön kommentit tulevasta sekä Masku-pelin jälkimainingit.

- -

Jatkosarjan toiseksi viimeisessä kotiottelussa Pallo-Iirot kohtaa ÅIFK:n. Alkusarjassa joukkueet kohtasivat elokuun lopussa Turussa. Silloin ÅIFK johti ottelua pitkälle kunnes vartti ennen peliajan loppua vaihdosta sisään tullut Jussi Aalto tasoitti ottelun ja viisi minuuttia ennen täyttä aikaa Aleksi Leppänen teki ottelun voittomaalin.

ÅIFK:n vaarallisin pelaaja tuossa ottelussa oli maalin tehnyt Jeremias Kaari, joka kuitenkin loukkaantui pelissä eikä ole tuon jälkeen pelannut.

ÅIFK on kuitenkin yllätysvalmis joukkue ja näytti elokuun lopussa jo Pallo-Iiroillekin, että vaikka raumalaiset pelasivat yhden kauden parhaista otteluistaan niin helppoa turkulaisten maaliin palloa ei ole saada. Jatkosarjan ensimmäisellä kierroksella ÅIFK kärsi 3-0 tappion sarjaa johtavaa FC Ålandia vastaan saarella pelatussa ottelussa.

Pallo-Iirot taas voitti Maskun 2-1 lukemin Otto Schultzin tavaramerkkimaalilla puskien pallon taka-alueelta maaliin. Ottelu oli kuitenkin vaikea ja Masku oli välillä pelissä kuskin paikalla. Iirot osoitti kuitenkin sitkeyttä ja taisteli lopulta voiton itselleen. Pallollinen pelaaminen ei kuitenkaan tyydyttänyt joukkuetta, joten nähtäväksi jää mitä harjoituskentällä tehty työ tuottaa perjantaina ÅIFK:ta vastaan.

- Pitää nostaa hattua Maskulle. Kahdessa pelissä oli meille aika vaikea vastustaja. Ehkä yksi vaikeimmista tällä kaudella. Heillä on oma tapansa varsinkin hyökkäyspelaamisessa joilla sitten aiheuttivat meille välillä isojakin haasteita. Toivottavasti pääsevät pisteitä napsimaan pois meidän päävastustajilta jatkosarjassa, päävalmentaja Hörkkö kehuu.

"Täytyy olla valmis kaikkeen"

Pallo-Iirot pelasi viime kohtaamisessa ÅIFK:ta vastaan yhden kauden parhaista peleistään. Vastustaja kuitenkin yllätti eikä pelannut kuten raumalaisleirissä ennakoitiin. Päävalmentaja Kimmo Hörkkö on kuitenkin tyytyväinen siihen miten joukkue muuntautui ja sopeutui.

- Täytyy olla rehellinen, että ne suunnitelmat millä siihen viime kohtaamiseen lähdettiin, menivät heti pelin alussa uusiksi. Sieltä ei ihan tullut sitä mitä odotettiin, mutta näytimme hyvää luonnetta ja pystyimme muuntautumaan nopeasti pelin edetessä. Saimme mun mielestä tämän kauden toistaiseksi ehjimmän ottelun siitä aikaiseksi.

- Tiedämme heidän yksilöitä ja se millaisessa ryhmitelmässä he tulevat peliin niin näemme perjantaina. Täytyy olla kaikkeen valmis ja reagoida samalla tavalla pelin alussa ja pelin sisällä. Eiköhän siitä ihan hyvää silloin tule.

Iiroilta sivussa on pitkäaikaistoipilaat maalivahti Miko Lainio sekä Leevi Haromo. Myös hyökkääjä Aleksi Leppänen ei pelaa perjantaina. Sen sijaan Topias Silvennoinen on lomilla armeijasta ja harjoitellut viikon joukkueen mukana ollen käytettävissä perjantaina. Arttu Virtanen puolestaan ei vielä perjantaina ole mukana.

Tervetuloa Buena Vista stadionille!

Ottelu striimataan suorana lähetyksenä osoitteessa www.ls24.fi/live sekä seuran oma liveseuranta tili Twitterissä palvelee.