Masku kiristi ruuvia, mutta Pallo-Iirot sieti ja voitti

17.9.2021

Jatkosarjan ensimmäinen kamppailu käytiin Buena Vista stadionin iltavalaistuksessa. Kolea ilma ei kuitenkaan jättänyt ketään kylmäksi sillä itse kamppailu oli kahden hyvän joukkueen yhteenotto, josta Pallo-Iirot kuittasi lopulta voiton 2-1 lukemin.

Kaksi viikkoa sitten Pallo-Iirot voitti Maskun 4-1 lukemin, mutta jo silloin ottelun tulos hieman vääristi ottelun kuvaa. Masku laittoi kampoihin Pallo-Iiroille ja jatkoi jatkosarjan ensimmäisessä ottelusta siitä mihin jäi hieman vielä kiristäen ruuvia.

- Päällimmäiset fiilikset ovat loistavat. Ei välttämättä paras peli meiltä ja vastustajalle kaikki krediitit jälleen kerran. Vastustaja on vaan hyvä ei siitä pääse mihinkään. Saimme tänäänkin maalin nopeasti, mutta Masku oli kuitenkin pelissä mukana. Olimme ensimmäisellä jaksolla jopa helisemässä, mutta hemmetin tärkeät pisteet. Siihen vaan pitää olla tyytyväinen, kapteeni Otto Schultz kommentoi tuoreeltaan ottelun päätyttyä.

Pallo-Iirot sai taas hyvän alun otteluun kun viimeksi kolme kertaa Maskua vastaan osunut Mikko Jalkanen tikkasi boksiin ja laukoi pallon kovaa maalin ylänurkkaan.

Masku ei maalista lannistunut ja saikin luotua hyviä tilanteita iskeä raumalaisten maaliin tasoituksen. Lähimpänä oli viimeksi Maskun ainoan tehnyt Henri Hujala, joka laukoi pallon jo ohi Henri Saarisen, mutta laitapuolustaja Aleksi Toivonen tikkasi takatolpalle siivoten pallon maaliviivalta.

Myös Pallo-Iiroilla oli puoliajan edetessä paikkoja lisämaalien tekoon. 14-vuotias hyökkääjä Sulo Ketola oli kertaalleen yksin läpi ja 181-päinen yleisö nousi jo istuimistaan ylös tuulettamaan, mutta peliväline löysi tiensä sivuverkkoon.

Erikoistilanteet lopulta ratkaisivat ottelun. Ensin Hujala tuikkasi pallon kulmasta sisään aivan ensimmäisen puoliajan lopussa ja Masku sai ehkä ansaitunkin tasoituksen.

Kapteeni Schultz taas vaarallinen erikoistilanteissa

Pelikello näytti 52 minuuttia kun pelin lopulta ratkaissut maali syntyi kotiyleisön riemuksi. Mikko Jalkanen asettui kulmalipulle ja harjoitellulta kuviolta näyttänyt tilanne päätyi lopulta kapteeni Schultzin puskumaalin takatolpalta.

- Masku otti aluepuolustuksen ja jättivät aika paljon tilaa sinne. Odottelin Mikolta niitä palloja jo pariin ensimmäiseen kulmaan, mutta Jalkasella ei näköjään jalka kantanut vielä sinne asti, mutta loistavaa että antoi sitten toisella puoliajalla, Schultz naureskeli.

Voitolla Pallo-Iirot nousi sarjakärkeen ja FC TPS:n reservijoukkue myös ohi FC Ålandin, jolla on huomenna kotipeli Pallo-Iirojen seuraavaa vastustajaa ÅIFK:ta vastaan.

Pallo-Iirot kohtaa seuraavaksi ÅIFK:n perjantaina 24.9. klo 19 Buena Vista stadionilla.

Tervetuloa!