Pallo-Iirot - BK-46, toinen osa.

16.8.2015

Erikoisen otteluohjelman myötä Pallo-Iirot ja BK-46 kohtaavat jälleen toisensa. Viimeinen kohtaaminen pelattiin kuluneen viikon torstaina kun Pallo-Iirot palasi voittokantaan tärkeällä 4-0 voitolla. Pallo-Iirojen takuumies oli kaksi maalia viimeistellyt Stanley Ukwuoma, joka on muutenkin ollut viime kierroksilla hyvällä pelipäällä. Ukwuoma on samalla hiipinyt maalitilastossa kymmenen joukkoon kahdeksalla osumallaan. Pallo-Iirojen tehokkain pelaaja on edelleen Juho Patola, jolla on jo kasassa kaksitoista maalia.

Pallo-Iirot kohtaa BK-46:n Karjaalla kolmatta ja viimeistä kertaa tällä kaudella. Voitot ovat 1-1 kun BK-46 vei kauden toisella kierroksella voiton 4-2 lukemin ja Iirot taas viime torstaina 4-0 lukemin. Joukkueiden kohdatessa maaleja on tehty runsaasti ja pelit ovat olleet kohtuullisen tunteikkaita. Karjaalla Pallo-Iirot joutui viimeksi paljon rikkomaan ja torstaina Äijänsuolla BK-46 oli rikkovana osapuolena. Tuomareille ottelut ovat olleet työläitä, mutta torstaina Äijänsuolla tuominut kolmikko selvisi kunnialla urakastaan.

Pallo-Iirot hallitsi torstain kenttätapahtumia täysin ja lukemat olisivat voineet olla huomattavasti rumemmatkin. Toisessa päässä maalivahti Mikko Laaksonen ei joutunut venymään paraatipelastuksiin. Pallo-Iirot sai torstain peliin toivottua apua sillä ensimmäisen pelinsä sinikeltaisissa pelannut Ekhiabhi Okodugha oli hyvä. Okodugha rauhoitti keskikentän peliä oikea-aikaisuudellaan, vaikka täydessä pelikunnossa mies ei vielä ole.

Torstaina Pallo-Iirojen peli toimi kauttaaltaan eikä mikään osa-alue pettänyt. Samaa lähdetään hakemaan myös maanantaina, kun vastassa on varmasti sisuuntunut ja virheistään oppinut karjaalaisryhmä. Torstain kuumassa kamppailussa paljon puhuttu ja joukkueensa paras maalintekijä Valmir Seferi rappasi itselleen punaisen kortin eikä näin ollen ole edustuskelpoinen. Pallo-Iiroilta varmasti on poissa Miika Pertola, Iiro Aalto, Nico Rinne ja FC Raumassa lainalla oleva Iiro Koski. Eetu Setäsen ja Aake Rapalan pelaaminen on vielä epävarmaa.

Matias Majapuro luottavaisin mielin Karjaalle

Loukkaantumisten myötä lisää vastuuta saanut Matias Majapuro on käyttänyt tilaisuutensa hyvin hyödykseen. Majapuro on otttanut vasemman puolustajan tontin hyvin haltuun ja hyvällä liikkeellään on pitänyt vastustajien nousut kurissa.

- Viime peleissä on ollut hyvä fiilis pelata. Tykkään pelata laitapuolustajana, koska siinä pääsen käyttämään omia vahvuuksiani paremmin. Yritän jatkaa samalla tavalla ja tehdä perusasiat mahdollisimman hyvin, Majapuro miettii.

Torstaina Raumalla oli selkeästi havaittavissa eri taisteluparien syntymistä ja kentällä pelattiin kovaa, mutta reilusti.

- BK:ta vastaan on yleensä lämminhenkisiä matseja. Nyt kun mennään niiden kotikentälle ja äänekkäiden kannattajien eteen, niin uskon että pelissä tulee olemaan vielä enemmän kamppailuja ja tunnetta. Täytyy olla valmis kaikkeen, mutta samalla pitää pää kylmänä. Toivottavasti tuomari antaa pelata kovaa, mutta ottaa rumat otteet pois.

Millä eväin siis huomenna BK:n kaatoon?

- Ei meidän tarvitse hirveästi muuttaa mitään viime pelistä. Puolustetaan tiiviisti ja aggressiivisesti ja isketään kun on paikka. Myös pallonhallinta on tärkeää, koska BK:lla on pelaajia jotka elävät pallollisesta pelistä. Voitto viime pelistä oli totta kai tärkeä, mutta lisää tarvitaan ja maanantaina ladataan taas kaikki peliin!

- - -

Voit seurata ottelun kulkua Pallo-Iirojen Twitter-liveseurantatilin värittämänä.