B- tytöt voittoon Espoon helteessä

21.6.2021

Pallo- Iirojen BT yhteisjoukkue vieraili sunnuntaina Espoossa EBK:n vieraana. Armottomassa hellekelissä pelattu SM- sarjan ottelu päättyi lopulta Iirojen 0-2 (0-1) voittoon.

Mittari näytti +33 astetta, kun peli käynnistyi Keski- Espoon tekonurmella. Ensimmäinen jakso oli hienokseltaan vieraitten hallintaa, espoolaisten keskittyessä enemmän nopeisiin tilanteenvaihtoihin. 16 minuuttia oli pelattu, kun Anni Hakasalo kaadettiin rankkarialueella ja seurauksena oli rangaistuspotku sinikeltaisille. Hakasalo itse laukoi pallon varmasti alakulmaan, ja vei vieraat 0-1 johtoon. Jakson loppua kohden Iirot pelasi pitkiä jaksoja hyökkäysalueella, mutta lisäosumia ei kuitenkaan syntynyt. Tauolle mentiin 0-1 lukemissa.

Toinen jakso oli hieman ensimmäistä tasaisempi, vaikka sinikeltaiset saivatkin luotua vaarallisimmat paikat. Näistä paikoista sitten yksi johti myös lisäosumaan, kun Wilma Ahola vei Iirot 0-2 johtoon pelikellon näyttäessä 60 minuuttia. Enempää ei maaleja ottelussa nähty, Iirojen puolustaessa varmasti kellosta loppuajan pois. Tällä voitolla raumalaiset nousivat sarjataulukossa viidenneksi, joskin joukkueilla on eri määrät otteluja pelattuna.

"Olosuhteet tänään olivat tosi haasteelliset helteen takia. Pelin taso ei varmaan kummallakaan joukkueella ollut ihan sitä parasta. Puolustimme kuitenkin hyvin, ja Julia Aarniolle ei maalilla montaa torjuntaa kertynyt. Topparipari Hertta Pietilä- Matilda Ruohomaa hoiti tonttinsa varmuudella", kommentoi Iirojen päävalmentaja Iiro Koivula ottelun kulkua. "Lisäksi saimme luotua riittävän määrän maalintekopaikkoja tämän ottelun voittamiseksi. Hieman enemmän huolellisuutta viimeisissä ratkaisuissa, niin numerot olisivat voineet olla suuremmatkin", jatkoi Koivula.

Seuraavaksi Pallo-Iirot BT yj pelaa perjantaina 2.7, jolloin Buena Vista Stadionille saapuu FC Kuusysi Lahdesta. Ottelu alkaa klo: 19:15. Tervetuloa!