B- tytöille ruma tappio ensimmäisessä SM- sarjan kotiottelussa

13.6.2021

Pallo- Iirojen yhteisjoukkue kärsi suurinumeroisen tappion ensimmäisessä koitiottelussaan espoolaista EPS:aa vastaan. Ottelun tauottua numerot olivat kotijoukkueelle karut 0-6 (0-3).

Ensimmäisen pelinsä vieraissa reilusti voittaneet raumalaiset eivät pysyneet vieraitten kyydissä oikein missään vaiheessa. EPS:n ensimmäinen maali syntyi jo kuudennella peliminuutilla. Ensimmäisen jakson aikana myös sinikeltaisilla oli omat hetkensä, mutta maalintekopaikoille ei oikein päästy. Espoolaiset tekivät vielä kaksi maalia ennen taukoa, ja tilanne oli siis siinä vaiheessa 0-3.

Toisella jaksolla pelin kulku säilyi melko samankaltaisena. Vieraat tekivät kaikki vaihtonsa jakson edetessä, mutta taso ei juuri pudonnut. Kun reilu tunti oli ottelua käyty, niin tilanne oli jo 0-5, ja kotijoukkueen usko alkoi hiipua. Selkäranka ei kuitenkaan totaalisesti katkennut, vaan Iirot pelasi samalla asenteella loppuun asti. Vieraat tekivät vielä 90. minuutilla yhden kosmeettisen maalin ja näisn lopputulokseksi jäi vierasvoitto 0-6.

"Nyt saatiin ensimmäinen oppitunti siitä, mitä SM-sarja vaatii. Pelitempo ja kaksinkamppailut ovat yksinkertaisesti jo niin paljon kovempia, kuin mihin osa joukkueen pelaajista on tottunut, että siinä riittää työsarkaa jatkoon", kommentoi päävalmentaja Iiro Koivula. "Toivottavasti pelaajat ottavat tästä pelistä onkeensa, koska vieläkin parempia vastustajia on tulossa. Asia vaan on yksinkertaisesti niin, että monelle pelaajalle  harppaus entisestä  tähän sarjaan on tosi iso. Ei tässä kirvestä kaivoon heitetä, vaan aloitetaan valmistautuminen seuraavaan peliin, ja pyritään parantamaan omaa esitystä. Sama tempo ja tilannekovuus pitäisi nyt pystyä siirtämään harjoituksiin, ja sen eteen tehdään töitä", jatkoi Koivula.

Seuraavaksi Pallo- Iirot yj matkaa Espooseen ensi  sunnuntaina. Silloin vastaan asettuu kotijoukkue EBK. Ottelu alkaa klo 15:00. Buena Vista Stadionilla joukkue esiintyy seuraavan kerran perjantaina 2.7 klo :19:15.  Vieraaksi saapuu Kuusysi Lahdesta.