Naiset jatkoivat voittojen tiellä

7.6.2021

Naisten joukkue matkusti  sunnuntaina ykkösen otteluun Espooseen EBK:n  vieraaksi. Kun 90 minuuttia oli täynnä komeilivat taululla raumalaisten 1-4 (1-3) voittonumerot.

Ottelu alkoi Iirojen hallinnalla ja heti alkuun saatiin muutamia vaarallisia tilanteita aikaiseksi. EBK piti palloa paljon omalla alueellaan Iirojen prässätessä.

Houkuteltuaan vieraita nostamaan pelaajia ylös, lähti nopeasti pitempi pallo kohti Iirojen linjaa. Kotijoukkueella oli riveissään neljä PK-35:n liigapelaajaa, joista vaarallisin oli tyttömaajoukkuepelaaja Wilma Forsblom.

Sinikeltaisten puolustus kuitenkin pystyi tilanteet selvittämään ja ottelun edetessä oppi myös ennakoimaan EBK:n pelaamista. 20 minuutin kohdalla sitten Mira Pärssinen karkasi tekemään numeroiksi 0-1.

Kymmenen minuuttia myöhemmin saman tempun teki Jasmin Ylikraka ja taululla numerot 0-2. Erittäin vahvan pelin pelannut Pärssinen rokotti vielä 38. minuutin kohdalla toistamiseen ja vei Iirot jo 0-3 johtoon.

Minuuttia myöhemmin espoolaiset pääsivät maalinedushässäkästä kaventamaan numeroiksi 1-3. Maalintekijänä Ella Koivu. Enempää maaleja ei ensimmäinen jakso ei enää tarjonnut ja tauolle mentiin näissä numeroissa.

Toiselle jaksolle kotijoukkue tuli sisuuntuneena ja saikin otetta itselleen. Mutta Iirot puolustivat hienosti koko joukkueena ja taisteluasenne oli kohdillaan.

Kun ensimmäisen 10 minuutin espoolaisrynnistys oli selvitetty, peli jälleen tasoittui. Vieraitten maalilla pelannut Kiira Kaivola venyi muutamiin hienoihin torjuntoihin viimeisenä lukkona.

Molemmilla joukkueilla oli paikkansa, mutta toisen jakson ainut maali nähtiin Iirojen Katri Juholan toimesta. Maaliin päättyneen hienon yksilösuorituksen pohjusti Eveliina Hannulan millimetrin tarkka syöttö. Näin sinikeltaiset 1-4 johtoon ja tämä jäi myös ottelun lopputulokseksi.

"Tämän hienon voiton arvoa nostaa vielä se fakta, että EBK ei todellekaan ollut huono vastustaja. Neljällä liigaringin pelaajalla vahvistettu joukkue tarjosi kovan vastuksen. Mutta nyt meillä oli asenteellisestikin sellainen ryhmä mukana, että voitto vaan yksinkertaisesti otettiin. Peli-ilme oli erittäin hyvä, ja tänään oltiin myös aggressiivisia, sekä hyvällä jalalla liikkeellä", kertoi Iirojen päävalmentaja Iiro Koivula.

"Onnistujia oli joukkueellinen, joten en lähde heitä erittelemään. Jokainen hoiti hommansa hienosti. Uskon että tämä voitto antoi hyvin alkaneelle kaudelle vielä lisäbuustia. Hienointa oli nähdä pelaajien fiilis ja riemu ottelun jälkeen. Tästä on hyvä aloittaa valmistautuminen "länsirannikon derbyyn" ensi perjantaina TPS:n vieraana", jatkoi Koivula.

Iirot Espoossa:

Kaivola/ Lamminen- Laaksonen (46' Ketola)- Karta - Pakarinen (74' Virtala)/

Kannosto- Dahlberg- Ylikraka- Hakasalo (60' Hannula)/ Juhola (84' Harjula)- Pärssinen. Lisäksi mukana mv Aarnio.

Seuraavaksi Iirot pelaa ensi perjantaina 11.6 TPS:n vieraana.

Sitten seuraa muutaman viikon tauko ja seuraava kotiottelu on lauantaina 3.7 klo 15:00, jolloin Buena Vista Stadionille saapuu VJS Vantaalta.