Toejoelta tuliaisena tasapeli

4.6.2021

Kaksijakoisessa ottelussa Pallo-Iirot vei ensimmäistä jaksoa luoden lukuisia maalipaikkoja. Toisella puoliajalla TOVE muutti pelaamistaan ja pääsi niskan päälle tullen lopulta tasoihin.

Vuoden ensimmäinen harjoitusottelu tarjosi Toejoen perjantai-illassa tunteita ja tilanteita. Varsinkin toisella puoliajalla joukkueiden otteet kovenivat mistä seurasi varoituksia ja Konsta Siivosen kentältä pois ajaminen ottelun lopussa.

Pallo-Iirot aloitti maalinteon kun ensimmäisellä minuutilla ensin Topias Silvennoinen ehti jo tuulettaa maalia, mutta tilanne tuomittiin paitsioksi. Hetken kuluttua Jussi Aallon sivuvaparista pallo ohjautui TOVE:n maaliin.

Keltapaidat liikuttivat hyvin palloa ja pelisuunnitelma toimi.

Iirot loi useamman maalipaikan. Puolen tunnin kohdalla pirteästi pelannut Topias Silvennoinen leikkasi keskelle ja laukoi pallon kovaa maaliin ohi Paavo Yli-Kestin.

Raumalaisnäkökulmasta keltapaidoilta vietiin selvä rangaistuspotku kun Yli-Kesti veti Jussi Aallolta jalat alta "Gerun" harhautettua ohi maalivahdin. Palloa ei kuitenkaan viety 11 metriin.

- Ensimmäinen puoliaika oli oikein hyvää meiltä. Pallollisena pystyimme käyttämään niitä pelaajia ja alueita mitä halusimmekin tietyissä pelivaiheissa. Pojat olivat hyvällä energialla ja reagoivat oikeisiin asioihin, päävalmentaja Kimmo Hörkkö kehui.

Toisella puoliajalla ottelun kulku kääntyy

Kotijoukkue muutti pelaamistaan toiselle puoliajalle ja suoritti vaihtoja. Pallo-Iirot jatkoi samalla kokoonpanolla.

Raumalaisilla oli paikat laittaa peli numerollisesti pakettiin, mutta kotijoukkue iski lopulta kulman jälkitilanteesta kavennusmaalin. Tästä selvästi lisäenergiaa saaneena TOVE tuli tasoihin keltapaitojen virheen seurauksena.

- Pikkasen meiltä jäi energia ja jalat koppiin. Pelimme hidastui ja jouduimme enemmän kamppailutilanteisiin. Saimme siitä hyvän opetuksen, varsinkin meidän nuoremmat pelaajat, siitä miten vastustaja pyrkii jotkut keinot löytämään horjuuttaakseen.

- Ensimmäinen puoliaika oli meidän selkeästi, mutta toiselle TOVE muutti pelaamistaan ja tuli tilanteisiin kovempaa. Ollen ehkä jokunen kerta hieman myöhässäkin. He saivat kamppailupelaamisesta yliotteen ja meillä siirtyi huomio vääriin asioihin.

Pallo-Iirot vaihtoi toisella puoliajalla kentälle Konsta Siivosen, Mikko Jalkasen, Eero Ojalan ja Leevi Ahosen.

Pelisuunnitelmaa ei kuitenkaan tarvitse heittää roskiin, vaan pelistä jäi paljon hyvää kohti kenraaliharjoitusta viikon päästä perjantaina kun EuPa saapuu Raumalle.

- Paljon hyvää ja sitten hyvä kotiläksy tähän loppuun siitä mitä ne sarjapelitkin tulevat olemaan, Hörkkö päättää.