Vertti Valo, Niilo Luovila ja Oliver Repo 06-poikien pelileirille 15.6. Eerikkilään

4.6.2021

Vertti Valo
Vertti Valo Kuva: Sami Kivistö
Niilo Luovila
Niilo Luovila Kuva: Sami Kivistö
Oliver Repo
Oliver Repo Kuva: Sami Kivistö

Pallo-Iirojen 06-syntyneistä peräti 12 pelaajaa sai kutsun aikaisemmin toukokuussa maajoukkuetapahtumaan. Heistä Vertti Valo, Niilo Luovila ja Oliver Repo jatkavat leirityksessä 15.6. Eerikkilässä.

Ikäkausijoukkueen päävalmentaja Johan Suominen katsoi leiritapahtumat eikä yllättynyt kolmikon jatkovalinnoista.

- Leiriryhmä pienenee viimekertaisesta ja paikat vähenee huomattavasti, jolloin sitä tapahtuu myös meidän osaltamme. Olin paikalla Turun tapahtumassa ja katsoin videotallenteen Tampereelta. Nämä kolme meiltä valittua pelaajaa pärjäsivät noissa tapahtumissa erinomaisesti, joten mielestäni ihan ansaitut valinnat.

Oliver Repo on talvikaudella debytoinut jo edustusjoukkueessakin. Repo ja Niilo Luovila ovat hyökkäyspään pelaajia.

- Repo ja Luovila ovat räjähtäviä hyökkäyspään pelaajia. Molemmat ovat nopeita ja kestäviä, sekä hyviä maalintekijöitä. Molemmat ovat fyysisesti ikäisekseen kypsiä. Jos tekevät entiseen malliin hommia, niin saattavat tulla tutuksi myös edustuksen seuraajille jo lähivuosina.

- Vertti on todella fiksu keskikenttäpelaaja. Hän tunnistaa pallollisen pelaajan tilanteen erinomaisesti ja auttaa häntä tarjoamalla oikeanlaisen syöttösuunnan. Vertti myös syöttää palloa siten, että vastaanottaja tietää jo syötön saadessaan, mitä sillä pallolla seuraavaksi pitää tehdä. Noissa asioissa ihan parhaita junioripelaajia, mitä olen nähnyt. Lisäksi vaparit uppoavat kovalla prosentilla, Suominen päättää.

Onnea valinnoista!