"Selvitäänkö hienosäädöllä vai heitetäänkö tyyliin kaikki romukoppaan - se selviää huomenna"

3.6.2021

Pallo-Iirot matkustaa huomenna Toejoella vuoden ensimmäiseen harjoitusotteluunsa. Peli on selvä - ennen kauden alkua Pallo-Iirot pelaa kaksi harjoitusottelua TOVE:a vastaan perjantaina 4.6. ja kenraaliharjoitus EuPa:a vastaan 11.6. Buena Vista stadionilla.

Katsaus peliviikkoon, viikko 22. Voit katsoa päävalmentajan ajatukset viikonloppuun YouTube-kanavalta täältä.

- - -

Pallo-Iirojen tilanne huomiseen harjoitusotteluun ei ole paras mahdollinen. Sivussa on seitsemän pelaajaa ja näiden lisäksi on vielä muutama epävarma. Kuitenkin sarjakauden avaukseen päävalmentaja Kimmo Hörkkö odottaa kaikkien olevan pelikunnossa.

- Tilanne ei ole huomista ajatellen paras mahdollinen, mutta senkin voi kääntää positiiviseksi. Meillä on kaksi harjoituspeliä aikaa sarjakauden alkuun ja monella pelaajalla on se näytönpaikka haluaako sarjakaudella avaukseen.

- Huomenna varmuudella poissa ovat Juho Torkkeli, Markus Babb, Otto Schultz, Leevi Haromo, Jussi Rasva ja armeijassa olevat Arttu Virtanen sekä Jami Halminen.

Fakta on se, että sarjakausi alkaa kahden viikon päästä. Kolmosen lohko A:n seuroilla on ollut hyvin erilaisia valmistautumisjaksoja kauteen. Osa joukkueista on harjoitellut ja pelannut miltei normaalisti kuten TOVE ja FC Åland, mutta osa joukkueista ei ole käytännössä päässyt harjoittelemaan ollenkaan.

Raumalla tilanne on ollut jotain tältä väliltä. Pelikokemuksia ei kuitenkaan harjoituskausi juurikaan tarjonnut, joten edessä olevilla kahdella harjoitusottelulla on iso merkitys siihen miten kauteen lähdetään.

- Kyllä tässä pieni jännitystila joukkueessa varmasti on. Myös valtavasti innokkuutta ja tiedän, että jätkät ovat tätä odottaneet. Karu fakta on, että kausi alkaa kahden viikon päästä ja meillä on kaksi treenipeliä aikaa katsoa ja hioa asioita, Hörkkö linjaa.

- Huomisen panos on, että selvitäänkö hienosäädöllä seuraavaan EuPa-peliin ja siitä kauden avaukseen vai mennäänkö tyyliin että suunnitelmat roskiin ja puhtaalta pöydältä EuPa-matsiin, Hörkkö naurahtaa.

TOVE tulee tarjoamaan kovan mittarin

Päävalmentajalla ei ole isoja odotuksia tulevasta pelistä. Odotuksissa on vauhdikas peli kun joukkue pääsee viimeinkin irti.

- Ajatukset ovat siinä, että minkälaiset viimeiset valmistautumiset tulevat olemaan. On asioita mitä toivon näkeväni ja mihin mun pitää kiinnittää pelissä huomiota.

Pallo-Iirot on viimeksi kohdannut TOVE:n kaudella 2018, jolloin molemmat pelit päättyivät Iirojen voittoon lukemin 1-2 ja 5-1. Joukkueessa on edelleen samoja pelaajia, mutta myös monta uutta. Etenkin MuSa-legenda Sami Rantalan otteita kannattaa seurataa tarkkana omalla puolustusalueella.

- Vastustajalla on kokenutta pelaajaa, mutta toki on nuorentanut myös joukkuettaan. Hyvä, että pääsemme nyt TOVE:n kotiluolaan sillä missään nimessä se ei ole helpoimmasta päästä vieraspeleistä tulevalla kaudella. Siinä mielessä hyvä, että pääsemme tutustumaan olosuhteisiin ja alustaan jo nyt, Hörkkö päättää.