Naisille vieraita Oulusta

28.5.2021

Naisten joukkue saa lauantaina vastaansa ykkösen ottelussa Haukiputaan Pallon Oulusta.

Iirojen kausi on alkanut mallikkaasti. Viiden pelatun ottelun jälkeen joukkue majailee taulukossa kuudentena yhdeksällä pisteellä. Kärki on tasainen ja erot ovat vielä hyvin pieniä. Viime kierroksella sinikeltaiset murskasivat TuWe:n vieraissa luvuin 1-7.

HauPa on sarjataulukossa toiseksi viimeisenä eli yhdentenätoista. Joukkueella on yksi voitto ja yksi tasapeli maaliero on 3-10. Kuitenkin on huomioitava, että HauPa onnistui voittamaan VIFK:n, jolle Iirottaret taas kärsivät karun 1-4 kotitappion.

"Meillä on lauantaina tosi hyvä tilanne. Futsal SM-kultaa voittanut Jasmin Ylikraka on palannut harjoituksiin. Lisäksi hienosti pelanneet  B-tytöt Maija Karta, Hertta Pietilä ja Wilma Ahola ovat kaikki mukana kokoonpanossa. B-tyttöjen SM-sarja alkaa ensi viikon torstaina, ja sen jälkeen heidän peluuttamistaan on mietittävä hyvin tarkkaan", kertoi Iirojen päävalmentaja Iiro Koivula.

"Ainut puuttuva pelaaja on Jenna Dahlberg. Koko alkuvuoden poissa ollut Elli Helander päässee mukaan vasta loppukaudesta", Koivula jatkaa.

"HauPa on saatu tarkkaan scoutattua, eikä mikään jää ainakaan siitä kiinni. Yhtään takki auki ei kentälle voida mennä, vaan asenne ja voitontahto pitää saada säilymään samalla tasolla, kuin viime pelissä", Koivula vielä lisää.

Pallo-Iirot - HauPa lauantaina 29.5 kello 13.00 Buena Vista Stadionilla.

Yleisömäärä katsomossa rajataan 20 henkilöön. Ulkoalueilla peliä seuraavia pyydetään huolehtimaan turvaväleistä.

Kioski palvelee.