Katri Juhola johti naiset voittoon

11.8.2015

Katri Juholan tuhoisa viimeistely tuotti Pallo-Iirojen naisille selvästi kotivoiton FC Nokiasta. Hattutemppu pirteän pelin päätteeksi toi 5-1 (1-0) voiton. Näin kevätkierroksen numerot uusittiin. Voitto vei raumalaiset TPV:n kantaan lohkon kakkoseksi. Kotivoitto oli tärkeä, sillä kolme seuraavaa otteluaan joukkue pelaa vieraissa. Juholan lisäksi kotijoukkueesta osuivat Rosa-Mariia Ketola ja Joy Okwodua.

Ottelun alku oli vähän tunnusteleva, mutta melko nopeasti kotijoukkue otti pallollisen hallinnan. Maalitilanteitakin syntyi mukavasti, mutta avausmaali syntyi vasta jakson puolivälin jälkeen. Pirteästi kärjessä jälleen pelannut Katri Juhola ampui komeasti yli maalivahdin 26. minuutilla ja siirsi Pallo-Iirot johtoon. Paikkoja oli useampaankin osumaan. Mutta Katrin pusku meni hieman yli ja kaksi tilannetta meni niukasti paitsioksi.

Toisella jaksolla ote siirtyi entistä vahvemmin kotijoukkueelle. Vartin kohdalla toista jaksoa Pallo-Iirot sai oikealta sivuvaparin, josta Rosa-Mariia Ketola ampui komeasti takaylänurkkaan lisäten johdon kahteen maaliin. Heti seuraavalla minuutilla Katri Juhola juoksi pitkästä läpisyötöstä yksin läpi ja sijoitti 3-0. 65. minuutin kohdalla Selma Laaksonen ja Ellaliisa Kaukkila pelasivat laidalla hyvin seinäöpallolla Ellan vapaaksi. Hänen syöttönsä tavoitti Katri Juholan, joka viimeisteli hattutemppunsa. Kun pelikello näytti 74. minuuttia, viimeisteli Joy Okwodua Essi Salonen syötöstä komeasti 5-0. Viimeistä edellisellä minuutilla vieraat pääsivät vielä kaventamaan 5-1:een rankkarista.

Kokonaisuutena Pallo-Iirojen esitys oli tasaisen hyvä. Eniten ilahdutti varsinkin toisella jaksolla parantunut syöttötarkkuus. Ilahduttavaa oli myös avausjakson jälkeen selvästi tarkentunut viimeistely.