Premier Liiga jalkapallokoulu 3-7.8. Äijänsuolla: huippuvalmentajien vetämän jalkapallokoulun tunnelmia

9.8.2015

Äijänsuolla on tällä viikolla kuultu paljon ”tribbling, passing, crossing, shooting the ball… ” Leirillä oli mukana 06-01 syntyneitä poikia ja tyttöjä seitsemästä eri seurasta. Englantilaisten jalkapallo-oppiin oli tullut pelaajia Pallo-Iiroista, FC Raumasta, UPK:sta, Laitilan Jyskeestä, EuPasta, FC Jazzista ja Forssan jalkapalloklubista. Leirin valmentajina olivat Kieran McDonald ja Jamie Thomson Evertonista sekä Carl Lanchaster Liverpoolista.

Jokaisella päivällä oli oma teemansa. Maanantain painopisteenä pidettiin pallonhallintaa. Ensimmäisenä päivänä valmentajat tekivät ensikatsauksen pelaajien tasoon.  Aiheena pallonhallinta ja paljon henkilökohtaista taitoa. Harjoitukset koostuivat henkilökohtaisen tekniikan kehittämiseen ja pienpeleihin, joissa korostettin sinä päivänä harjoiteltua tekniikkaa.

Leirin aikana ruokailtiin talviharjoitteluhallissa. Lounastauot vietettiin oheisohjelman merkeissä kuten tarkkuuspotkua, tutkaan laukomista, jalkapallovideoiden katselemista, venyttelyä ja kehonhallintaa.

Pelaajien mielestä leirin harjoitteet olivat mielenkiintoisia ja hieman erilaisempia mitä omissa joukkueharjoituksissa. Torstain harjoituspäivä oli monien mielestä kivoin, koska silloin aiheena maalinteko. Maalienteko kun on pelin suola tuumasivat pelaajat.

Valmentajat olivat todella kannustavia, rohkaisevia ja ottivat kaikki pelaajat hienosti huomioon. He olivat viimeisen päälle ammattilaisia työssään.

Leirin viimeisenä päivänä keskityttiin hauskanpitoon. Pelattiin erilaisia pelejä ja kisoja kuten reagointipelejä, jalkapallotennistä, jalkapallobaseballia, rankkarikisoja ja pienimuotoinen turnaus.

Leirin päätteeksi vietettiin loppuseremoniat. Jokainen pelaaja sai diplomin valmentajien nimmareilla varustettuna ja pallon.

Valmentajat palkitsivat leiriltä muutaman pelaajan erikoispalkinnoin:

Tulevaisuuden pelaajaksi valittiin Aaro Salonen.

Pelaaja, joka teki vaikutuksen valmentajiin valittiin Jenna Juhola.

Taito- ja tekniikkapelaajaksi  valittiin Henri Veijanen.

Leirin kuvia tulossa:

www.palloiirot.fi/premierliiga/