Naisten joukkueelle hyviä uutisia sopimusrintamalta

9.3.2021

Elon Kuvaus

Naisten joukkue vahvistuu edelleen, kun seuralegenda Katri Juhola ja viime kaudella vahvasti esiintynyt Eveliina Hannula kirjoittivat nimensä vuoden mittaisiin jatkosopimuksiin.

Katri Juhola ei esittelyjä kaipaa, hän on tehnyt sinikeltaisissa todella mittavan uran, käytyään yhden kauden visiitillä liigassakin, porilaisen NiceFutiksen riveissä. Viime kaudellakin "Niakku" kellotti kovia minuutteja, pelaten yhtä lukuunottamatta kaikissa Iirojen otteluissa. Näissä 16:ssa ottelussa Juhola viimeisteli neljä maalia.

"Hienoa, että Katri päätti jatkaa uraansa alkavalla kaudella. Hän on joukkueelle tärkeä pelaaja monessa mielessä;  johtaja ja sytyttäjä, muille esimerkki taistelusta ja peräänantamattomuudesta. Lisäksi hän vaatii treeneissäkin paljon muilta ja on näin valmennuksellekin isona apuna. Kokemuksellaan hän pystyy auttamaan paljon nuoria B-ikäisiä pelaajia eteenpäin urallaan", kommentoi Iirojen päävalmentaja Iiro Koivula

19-vuotias Eveliina Hannula on seuran oma kasvatti. Hän esiintyi viime kaudella 12 ottelussa, kärsien jonkun aikaa pienistä loukkaantumisista. Hannulan pelipaikaksi on muodostunut hyökkäävän keskikenttäpelaajan rooli, mutta hän on pelannut myös laidalla. "Eve tuo ennenkaikkea valtavasti juoksuvoimaa hyökkäykseen ja prässipeliin. Hän on myös malliesimerkki pelaajasta, joka ei koskaan anna tuumakaan periksi. Sitoutunut joukkuepelaaja, joka johtaa ja sytyttää omalla esimerkillään", kommentoi Koivula.

Naisten joukkueella on nyt 16 pelaajasopimusta tehtynä. "Tässä alkaa olla nyt runko kasassa ja kaikkien jatkavien pelaajien kanssa on nyt sopimukset tehtynä. Tähän ehkä ulkopuolelta voi vielä joku tulla, mutta ei sovi unohtaa, että meillä on tälläkin kaudella useampia B-tyttöjä, jotka todennäköisesti tulevat debytoimaan ykkösessä. Olen kaikin puolin tyytyväinen vallitsevaan sopimustilanteeseen", Koivula toteaa.