Pallo-Iirot yhdessä UEFAn ja Disneyn kanssa kannustamaan tyttöjä jalkapallon pariin

16.2.2021

Seuramme on valittu mukaan toteuttamaan 5-8 -vuotiaille tytöille suunnattua UEFA Playmakers -ohjelmaa.

Ohjelma käynnistyy keväällä Suomessa 38 paikkakunnalla. UEFA Playmakers -ohjelman kautta Pallo-Iirot haluaa tarjota nuorille tytöille matalan kynnyksen mahdollisuuden tutustua jalkapalloon harrastuksena. Playmakers-harjoituksissa liikunnallisia, sosiaalisia ja jalkapallotaitoja opetellaan lapsille tuttujen Disney -tarinoiden maailmassa.

UEFA Playmakers -ohjelman kautta tarjoamme alueemme tytöille hauskan, turvallisen ja tarinallisen keinon ottaa ensiaskelia jalkapallon parissa. Ohjelman kautta kiinnitymme osaksi valtakunnallista ja eurooppalaista kokonaisuutta, sillä Playmakers -ohjelmaan pääsevät lähivuosina tutustumaan pienet tytöt joka puolella Eurooppaa. Kohdistamme ohjelman 5-8 -vuotiaille tytöille, jotka eivät vielä ole mukana jalkapallon joukkuetoiminnassa.

”Jalkapallon vahvistaminen naisten ja tyttöjen lajina on meille seurana tärkeä tavoite. Haluamme tarjota entistä enemmän mahdollisuuksia pienille tytöille tulla mukaan seuraamme ja lajin pariin. Tämä uusi ohjelma sopii hyvin meidän seuran toimintaan, sillä järjestämme jo nyt monenlaista toimintaa pienille lapsille. On hienoa olla mukana UEFA Playmakers -ohjelmassa”, kertoo Henni Viljanmaa.

Tavoitteena kannustaa pieniä lapsia jalkapallon pariin

Playmakers -harjoituksissa keskitytään liikunnallisten, sosiaalisten sekä jalkapalloilullisten taitojen harjoitteluun. Harjoituksen runko pohjautuu Disneyn Frozen 2 -elokuvaan. Harjoituksissa innostutaan, opetellaan kaverin kannustamista ja iloitaan omista ja toisten onnistumisista. Tavoitteena on rohkaista pieniä tyttöjä mukaan lajin pariin ja varsinaiseen joukkuetoimintaan.

”On kiehtovaa päästä yhdistämään jalkapalloharjoituksiin tarinallisia elementtejä Frozen tarinan kautta. Tämä on uudenlainen tapa puhua jalkapalloa pienten lasten kielellä ja näkökulmasta. Toivottavasti mahdollisimman monet pienet tytöt Rauman seudulta haluavat tulla mukaan Playmakers -harjoituksiin”, kannustaa Pallo-Iirojen Playmakers -harjoituksia valmentavat Janiina Jalonen ja Netta Sottinen

Seuramme Playmakers -harjoituksia vetävät valmentajat koulutetaan helmi-maaliskuun aikana Playmakers -ohjelman valmentajiksi. Ensisijaista keväällä käynnistyvässä ohjelmassa ovatkin valmentajien luoma turvallinen ja kannustava ympäristö, tyttöjä liikunnan pariin innostava ohjaustapa sekä vastuullisesti ja terveysturvallisesti toteutetut harjoitustapahtumat.

Pallo-Iirot käynnistää ilmoittautumisen Playmakers -harjoituksiin keskiviikkona 3.3. Ilmoittautumisen käynnistymisestä tiedotetaan erikseen.

Harjoituksien on tarkoitus alkaa maalis-huhtikuun vaihteessa. Harjoitustapahtumissa noudatetaan kulloinkin voimassa olevia terveysturvallisuuslinjauksia.

Lisätiedot:

UEFA Playmakers