Johan Suomiselle Jalkapallon Juniorivalmentajat ry:n palkinto

22.1.2021

Johan Suominen

Pallo-Iirojen 2006-ikäluokan poikien luotsina hyvää työtä tehnyt Johan Suominen sai hienon tunnustuksen, kun juniorivalmentajien oma yhdistys palkitsi ensimmäistä kertaa historiassaan lasten ja nuorten parissa toimivia osaavia valmentajia.

Suominen palkittiin kategoriassa Nuorten valmentajat, pojat. Perustelut ovat seuraavat:

"Pallo-Iirot on yksi viime vuosina eniten tasoaan nostaneista seuroista. Aiemmin seuralla oli vaikeuksia saada yhtään joukkuetta Etelä-liigaan, nyt seura on tilanteessa, jossa C15, C14 ja D13 pelaavat Etelä-liigaa, ja ikäluokan haastajajoukkue löytyy myös toiseksi korkeimmalta sarjatasolta. Suomisen valmentama 2006-syntyneiden ikäluokka toteuttaa seuran valmennuslinjaa niin harjoittelun kuin joukkueen pelimallin osalta. Pelin sanotaan olevan valmentajan CV, Suomisen CV näyttää tällä hetkellä timanttiselta. "Iiroista" valittiin aiemmin usein 1-3 pelaajaa ikäluokan Huuhkajaturnaukseen, -06 ikäluokkasta valittiin 11 pelaajaa kyseiseen turnaukseen. Tämä kertoo siitä erinomaisesta työstä, jota Johan on tehnyt jo pitkään.”

Yhdistys keräsi 4.-18.1.2021 jäsenistöltään ehdotuksia hyvää työtä tekevistä lasten ja nuorten valmentajista. Jäsenet ehdottivat kahden viikon aikana peräti 52 juniorivalmentajaa tunnustusten saajiksi. Ehdokkaita kertyi yli 30 seurasta ympäri Suomea, esimerkiksi Pellosta, Torniosta, Ylivieskasta, Jyväskylästä, Vaasasta, Lahdesta, Kuopiosta ja Riihimäeltä.

-Olin juuri polkemassa kuntopyörää, kun yhdistyksen puheenjohtaja Erkko Meri soitti ja ilmoitti asiasta. Kyllä siinä sykkeet kohosi entisestään, kun tämä yllättävä tieto minulle siinä valkeni. En osannut odottaa tällaista tunnustusta, Suominen kertoo.

-Toisaalta tuntuu myös hyvältä, että työn jälki on huomattu muuallakin. Etenkin, kun arvioinnin ovat tehneet kollegat eli lajin parissa toimivat muut valmentajat. Arvostan kyllä kovasti saamaani huomionosoitusta, Suominen kiittelee.

Mainittakkoon lisäksi, että ehdokkaiden listalla oli mukana myös Pallo-Iirojen junioripäällikkö Pasi Lehtonen.

Yhdistyksen edustajien kommentit, sekä kaikkien palkittujen ja ehdolla olleiden nimet voi lukea täältä.