Pallo-Iirot Taponkedolle piristyneen Maskun Palloseuran kimppuun

30.7.2015

Masku - Pallo-Iirot 1.8.2015

MaPS on yksi putoamistaistelussa mukanaolevista joukkueista, joka on viime kierroksilla parantanut peliään. Viimeisestä viidestä ottelusta Masku on voittanut kolme, muun muassa MuSa:n vieraskentällä, pelannut kerran tasan ja hävinnyt vain kerran. Voittojen turvin Masku on noussut sarjassa seitsemänneksi.

Pallo-Iirot matkustaa lauantaina kasitietä pitkin kohti Maskua. Vastassa odottaa tällä hetkellä hyvässä vireessä oleva Maskun Palloseura. Maskun kautta on leimannut maalintekemisen vaikeus sillä joukkue on tehnyt vähiten maaleja sarjassa, yhteensä 15 kappaletta. Parhaimpina maalintekijöinä Kari-Pekka Koivunen (4) ja Toni Kuisma (3). Toisaalta sitten varsinkin viime kierroksien aikana maskulaisten puolustuspelaaminen on ollut tiiviimpää.

Pallo-Iirojen sarake kuntopuntarissa näyttää vähän vähemmän punaista. Viimeisen viiden ottelun saldona on kaksi tasapeliä ja kolme tappiota. Itseasiassa Pallo-Iirojen viimeinen kolmen pisteen voitto tuli juuri Maskua vastaan 5.6.2015, kun kotikentällä Jonas Nyholmin kauden ehkä komein vapaapotku vapautti Pallo-Iirojen pelaamisen. Tuloksena 4-0 voitto.

Pallo-Iirojen paras maalintekijä on vähemmän yllättäen kapteeni Juho Patola kymmenellä maalillaan. Kapteeni Patola on kuuden maalin päässä 100 maalin rajasta Pallo-Iirojen edustusjoukkueessa. Tällä hetkellä mittari näyttää siis 94 maalia. Hyvää tukea tällä kaudella on antanut Stanley Ukwuoma neljällä maalillaan. Maalientekeminen ei olekaan ollut Pallo-Iirojen haasteena kuluvalla kaudella.

Masku pelasi kuluvan viikon keskiviikkona kotikentällään BK-46:ta vastaan. Voitto lähti Karjaalle 0-2 lukemin, joten saa nähdä ovatko maskulaisten jalat tuoreina lauantaina. Pallo-Iirot pääsee otteluun reilun viikon pelitauon jälkeen.

Hakrilassa on mietitty erilaisia vaihtoehtoja tilanteeseen

Pitsiyön peli ÅIFK:ta vastaan kääntyi lopulta vierailijoille 2-3 lukemin hienon yli 600-päisen yleisön edessä. Ottelun jälkeen Hakrilassa on mietitty erilaisia vaihtoehtoja miten joukkueen tilannetta voisi auttaa. Masku-peliin haetaan taktisia muutoksia.

- Tulemme tekemään ottelussa taktisia muutoksia. Ainakin peliryhmitys tulee muuttumaan ja tulemme tekemään myös pelitapaan joitakin muutoksia, päävalmentaja Pasi Lehtonen kertoo.

Ei ole myöskään poissuljettua, että joukkuetta tultaisiin vielä vahvistamaan pelaajahankinnalla mikäli joukkueen tarpeisiin sopiva pelaaja löytyy.

Pallo-Iirojen kokoonpanossa nähdään varmasti muutoksia sillä ÅIFK-ottelussa loukannut maalivahti Mikko Laaksonen ei pelaa lauantaina eikä myöskään Iiro Aalto. Juho Torkkelin pelikunto lauantaita ajatellen on vielä epävarma. Vasile Marchis taas palaa pelikiellosta kokoonpanoon.

- - -

Ottelun kulkua voit seurata Pallo-Iirojen liveseurantatililtä Twitteristä. Tervetuloa mukaan!

Edit. Iiro Aallon tilanne lisätty to 30.7 klo 14:00.